A múlt hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíj egyik legérdekesebb jelenete kétségkívül az a diskurzus volt, amikor a futam során Michael Masi versenyigazgató arról egyezkedett a Red Bull-lal, hogy Max Verstappen vitatható előzési manővere után honnan is folytassa a félbeszakadt futamot.
A valóság ugyanakkor az, hogy a versenyek közben gyakran megesik, hogy a versenyirányítás javasolja egy csapatnak, hogy adják vissza a pozíciót egy vetélytársuknak, máskülönben a vitás esetet jelentik a versenybíróknak.
Dzsiddában lényegében ugyanez történt, a helyzet azonban azért volt pikáns, mert ez a diskurzus épp egy piros zászlós versenymegszakítás közben zajlott, és a nagyközönség számára úgy hangzott, mintha Michael Masi és a Red Bull csapata alkudozna a pozíciókkal kapcsolatban.
Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke szerint könnyen el lehetett volna kerülni mindezt azzal, hogy nem teszik be a közvetítésbe a felek között zajló diskurzust.
„Azt gondolom, az egyetlen oka annak, hogy most vita van belőle, hogy bekerült a közvetítésre. Korábban nem hallhattak ilyen dolgokat. Szerintem ez a nagy különbség” – mondta a szakember Abu Dhabiban.
„Hogy őszinte legyek, én a magam részéről soha nem voltam oda azért, hogy az efféle kommunikáció bekerüljön a közvetítésbe, hiszen folyamatosan mennek a dolgok a biztonsággal, és a többivel kapcsolatban, amit szerintem nem feltétlenül kell közvetíteni. Én ezt gondolom erről.”
„Nem hiszem, hogy a kommunikáció alapvetően változott. Sőt, igazából talán kontrolláltabb, mint korábban, mert mindenki tudja, hogy bekerül a közvetítésbe.”