A McLaren Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Martin Whitmarsh Németországban elárulta, a Brit Nagydíj előestéjén figyelmeztették a Pirellit arra, a vasárnapi futamon is előfordulhatnak olyan defektek, mely Sergio Pérezt sújtotta a harmadik silverstone-i edzésen.
A McLaren Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Martin Whitmarsh Németországban elárulta, a Brit Nagydíj előestéjén figyelmeztették a Pirellit arra, a vasárnapi futamon is előfordulhatnak olyan defektek, mely Sergio Pérezt sújtotta a harmadik silverstone-i edzésen.
A mexikói versenyző Angliában a szombat délelőtti tréning nagy részét kénytelen volt kihagyni, autójának bal hátsó abroncsa ugyanis felrobbant. A másnapi futamon aztán sorozatos defektek borzolták a kedélyeket, a történet végkifejletét pedig már jól ismerjük: a Pirelli komoly lépésre szánta el magát, így ezen a hétvégén, Németországban már kevlárbetétes abroncsokat használnak a csapatok, a Magyar Nagydíjon pedig érkeznek a vállalat vadonatúj gumijai.
Az olasz gumigyártó a silverstone-i elemzéseket követően arra a megállapításra jutott, több tényező összjátéka – az alacsony guminyomás, az agresszív kerékdőlés, a magas kerékvető, és a gumik felcserélése – okozta számos versenyző gumiproblémáját.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) emiatt kötelezővé tette azon iránymutatások betartását, melyeket a Pirelli határoz meg minden hétvége előtt. A McLarennél azonban azt mondják, ők mindvégig tartották magukat ezekhez a keretekhez, mégis defektet kaptak.
Martin Whitmarsh, a wokingi gárda csapatfőnöke a Nürburgringen elárulta azt is, ők engedélyt is kértek a Pirellitől arra, hogy a többi csapathoz hasonlóan felcseréljék a jobb- és bal oldali abroncsokat – a gumigyártó pedig nem tiltakozott.
„Láttuk, hogy más csapatok cserélgetik a gumikat, mi pedig rákérdeztünk a Pirellinél, hogy megtehetjük-e mi is kockázat nélkül” – mondta a szakember az Auto Motor und Sport című német szaklapnak nyilatkozva.
„Választ írásban kaptunk. A Pirelli megfontolandónak tartotta a dolgot. Aztán természetesen mi is megcsináltuk.”
A McLarennél viszont pontosan tudták, lehetnek kockázatai az efféle akcióknak: a csapat mérnöki gárdáját jelenleg ugyanis Hiroshi Imai is erősíti, aki annak idején a Bridgestone vezető fejlesztőjeként tevékenykedett. A japán gumigyártó évekkel ezelőtt hasonló problémákkal szembesült, így megtiltotta partnercsapatainak a gumik felcserélését.
Martin Whitmarsh a vasárnapi Brit Nagydíj előestéjén figyelmeztette is a Pirellit arra, Sergio Pérez szombati defektjében közrejátszhatott az abroncsok felcserélése, így a futamon is lehetnek problémák.
„Korábban a futófelület vált le rétegesen, mert nem volt megfelelően rögzítve az acélgyűrűre. De miután a ragasztást megerősítették, nemcsak a gumi futófelülete vált le a nagy terhelés miatt, hanem bizony magával rántotta az acélbetétet is.”
A szakember hozzátette, ők soha nem kockáztattak, mindig tartották magukat a Pirelli iránymutatásaihoz. Ennek ellenére vasárnap, Silverstone-ban ők is a gumik áldozatává váltak.
„A többi csapat nevében nem beszélhetek, de mi egész évben azoknak a guminyomásra és kerékdőlésre vonatkozó iránymutatásoknak megfelelően jártunk el, melyeket a Pirelli adott. Ezt írásba is adtuk a Pirellinek.”
Ezt maga Paul Hembery, a gumigyártó motorsport-igazgatója is megerősítette: „A McLaren mindig az engedélyezett kereteken belül dolgozott, és rákérdezett a gumik felcserélésére is. Mi pedig zöld utat adtunk nekik…”
Whitmarsh elmondta, a múlt hétvégi Brit Nagydíjon fontolgatták, hogy a nagy kockázat miatt inkább feladják a versenyt.
„Silverstone-ban a harmadik defekt után azt mondtam a srácoknak: ha még egy gumi felrobban, kihozzuk mindkét autót.”
A Forma-1 csapatai ezen a hétvégén már kevlárgyűrűs abroncsokat használnak, a hétvége eddigi tapasztalatai alapján pedig ez megoldást jelent a múltkori problémákra.
„Abszolút ez a helyes lépés. Semmi értelme nem lett volna megtartani az acélstruktúrát, majd alkalmazni egy olyan módosítást, amiről senki sem tudja, hogyan működik” – magyarázta Whitmarsh.