Norris sokáig Max Verstappent üldözte az elsőségért Dohában, a futam második felében azonban 10 másodperces stop-and-go büntetést osztottak ki rá, mégpedig azért, mert a verseny korábbi szakaszában nem lassított le akkor, amikor dupla sárga zászlós jelzés volt érvényben a célegyenesben.
A brit pilóta a büntetés után a mezőny végére csúszott vissza — innen küzdötte fel magát a 10. helyre, és miután a leggyorsabb kört is megfutotta, végül 2 pontot szerzett csapatának. A leintést követően Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke is megszólalt a történtek kapcsán.
„Megnéztük az adatokat” – mondta Stella a Sky Sports F1 televíziónak. „Valóban, Lando nem lassított. A sárga jelzés akkor lépett érvénybe, amikor Lando már belépett az adott szektorba, de a szabály egyértelmű. Lassítani kell, és a pilóta felelőssége, hogy felismerje, hogy egy sárga szektorban van, és ennek megfelelően visszavegyen.”
Stella hangsúlyozta, hogy bár a szabályok betartása alapvető fontosságú, a büntetések alkalmazásában az arányosság és az adott helyzet veszélyességének figyelembevétele is kulcsfontosságú lenne.
Stella azt is kifogásolta, hogy a törött visszapillantó több körön keresztül a pályán maradt, a sárga zászlót időközben visszavonták, noha a helyzet változatlan maradt. A törmelék végül akkor okozott komolyabb problémát, amikor Valtteri Bottas áthajtott rajta, ami miatt az szétszóródott a pályán, defektet okozva Carlos Sainz és Lewis Hamilton számára. Ezután a versenyirányítás végül kénytelen volt pályára küldeni a biztonsági autót.
„Szerintem elég szokatlan, hogy a sárga zászlót alkalmazták, majd visszavonták, miközben a szektor helyzete változatlan maradt” – magyarázta Stella. „Törmelék volt a pályán, de néha ez sárga zászlót ért, néhány másodperccel később pedig már nem. Ez egyszerűen szerencsétlen.”
Stella a büntetések megítélésének újragondolását sürgette, hogy a szabálykönyv mechanikus alkalmazása helyett az esetek konkrét körülményeit vegyék figyelembe.
„Úgy gondolom, hogy a büntetés alkalmazásánál elvesztettük az arányosság és a specifikusság minden érzékét” – tette hozzá. „Miért ne néznénk meg magát a szabályszegést, az adott helyzet veszélyességének mértékét? És valóban, a sárga zászlót visszavonták. Miért ne ítélkezhetnénk ezek alapján, arányosságot és specifikusságot alkalmazva, ahelyett, hogy egy poros szabálykönyvet előveszünk, és kritikus megközelítés nélkül alkalmazzuk?”
„Ebből a szempontból úgy gondolom, van lehetőség arra, hogy az FIA jobban teljesítsen” – zárta gondolatait Stella.