A McLaren kérte Norrist, hogy maradjon Verstappen előtt - F1VILÁG.HU

A McLaren kérte Norrist, hogy maradjon Verstappen előtt

HIRDETÉS
Lando Norris az Amerikai Nagydíjon pályán kívül előzte meg Max Verstappent, de a McLaren szerint ez szabályos volt, mivel Verstappen a védekezés során maga sem tudott pályán maradni.
Max Verstappen, Red Bull Racing RB20, and Lando Norris, McLaren MCL38, battle into turn 1

Megosztó helyzet alakult ki a Forma-1-es Amerikai Nagydíj záró szakaszában, amikor a frissebb abroncsokon felzárkózó Lando Norris utolérte a harmadik helyen haladó Max Verstappent, akit a 12-es kanyarban kívülről próbált megelőzni. A McLaren a féktávon több mint egy autónyi előnyt szerzett a Red Bullhoz képest, Verstappen azonban rendkívül mélyre engedte az autóját, aminek következtében a kanyarkijáraton mindketten a fehér vonalon kívülre sodródtak. Norris a pályán kívül fejezte be a manővert és a leintésig Verstappen előtt maradt, ám a felügyelők időbüntetéssel visszasorolták őt Verstappen mögé.

Az incidenst követően Norris és a csapat között lezajlott egy rádiókommunikáció, amely során a McLaren meggyőzte a pilótát arról, hogy megőrizhetik a pozíciót. Andrea Stella csapatvezető szerint a McLarennek meggyőződése volt, hogy Norrist semmilyen szankció nem érinti majd, hiszen Verstappen manővere miatt kényszerültek a pályán kívülre.

„Mindenki egyetértett abban, hogy ezt a szituációt nem szükséges kivizsgálni. Azt gondoltuk, hogy ha bármi, akkor az érdemel vizsgálatot, hogy Max leszorította Landót. Ez volt a gondolatmenetünk, szóval mi nem láttuk szükségét a pozíció visszaadásának” – magyarázta.

Verstappen védekezési manőverét a felügyelők azért nem vizsgálták, mert szerintük azt a pilótát illeti meg az ívválasztás joga, akinek a kanyarcsúcspontnál az autója előrébb helyezkedik el. Stella szerint ez azért nem állja meg a helyét, mert Verstappen az ominózus kanyarban annyira későn fékezett, hogy ő maga sem tudott pályán maradni.

„Szerintem az előzési manőver kapcsán az nem releváns, hogy a kanyarcsúcspontnál ki van a másik előtt. Többször visszanéztük a felvételt. Szerintem a védekező autó a kanyarcsúcspontot szinte teljesen egyenesen közelíti meg, és annyira szélesen fordul, mint Lando, így lehetetlenné téve Lando manőverének befejezését.”

„Mindkét autó elhagyja a pályát, szóval mindkét autó előnyt szerez, ha lehet itt előnyszerzésről beszélni. Szóval részünkről ez egy semleges dolog volt, de amikor azt láttam, hogy vizsgálják az incidenst, azt hittem, az Lando leszorítása miatt történik. Oscarnak [Piastri] azonnal szóltunk is, hogy jöjjön fel öt másodpercen belülre Maxhoz képest, hiszen pozíciót nyerhet vele. Szóval a szituáció kapcsán a McLaren és a felügyelők értelmezése teljesen ellentétes” – tette hozzá Stella.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A McLaren kérte Norrist, hogy maradjon Verstappen előtt
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!