Friss hírek

A McLaren magyarázata az extrém formákra

A McLaren vezetése elmondta, hogy az extrém formájú oldalszekrények azt a célt hivatottak szolgálni, hogy még jobb minőségű levegő áramolhasson a hátsó szárny alatti idomokra, melynek segítségével nagyobb leszorítóerő érhető el az autó hátulján.


A McLaren vezetése elmondta, hogy az extrém formájú oldalszekrények azt a célt hivatottak szolgálni, hogy még jobb minőségű levegő áramolhasson a hátsó szárny alatti idomokra, melynek segítségével nagyobb leszorítóerő érhető el az autó hátulján.

A brit alakulat pénteken mutatta be vadonatúj versenygépét, amin több innovatív megoldás is helyet kapott, mint például az U formájú oldalszekrény, amihez hasonlót még nem láthattunk az F1-ben.

Hirdetés
 

A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe elmondta, hogy csapata nagyon keményen dolgozott az autó ezen részén, hogy a légáramlatok útjának javításával visszaszerezze a duplafedelű diffúzor betiltásával elvesztett leszorítóerőt az autó hátulján.

„Úgy gondolom, hogy van néhány újszerű dolog az autón – hosszabb tengelytáv, U formájú oldalszekrények, amik talán a legszembetűnőbbek” – mondta a szakember.

„Mindez mögött pedig az áll, hogy a lehető legjobb minőségű levegőt tudjuk a hátsó szárny alatti idomokra és a fenéklemezre juttatni. Az volt a cél, hogy az autó hátulját a lehető leghatékonyabbá tegyük, ezzel kikompenzálva a dupla diffúzor betiltásával elvesztett teljesítményt.”

A McLaren főmérnöke, Tim Goss hozzátette, hogy a lehető legnagyobb leszorítőerőre való törekvés mellett egy másik kulcsfontosságú terület az volt, hogy egy olyan autót keltsenek életre, amely jól fekszik az új Pirelli gumiknak.

„Számomra két fő cél volt: az egyik, hogy a dupla diffúzor betiltásával elvesztett leszorítóerőt visszanyerjük, a másik pedig az, hogy a lehető legtöbbet kihozzuk a Pirelli gumikból” – magyarázta a szakember.

„Az új gumik körülbelül tíz kör alatt elfogynak, és igen nagy kihívás, ha ezt az élettartamot meg akarja az ember nyújtani. Éppen ezért nagyon óvatosan és akkurátusan kellett eljárnunk, hogy egy olyan beállítást és felfüggesztést alkossunk meg, amely lehetővé teszi mindezt.”

„Nagyon ambiciózus aerodinamikai célokat tűztünk ki magunk elé a 2011-es idényre. Mindig többet akarunk, és kritikusak vagyunk magunkkal szemben, de azt gondolom, hogy most nagyon jó munkát végeztünk.”

„Felismertük azokat a területeket, ahol javítani lehet az autó teljesítményén. A következő néhány hétben minden újítás felkerül az autóra, és az lesz a feladatunk a teszteken, hogy azokat megbízhatóvá tegyük, és a lehető legjobban felkészüljünk az első versenyre.”

„Ez pedig óriási kihívás lesz.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A McLaren magyarázata az extrém formákra
Élő közvetítés: Az FIA díjátadó gálája
Wolff: A szűk oldalszekrényeknek nem volt közük a gyenge teljesítményhez
Teljesen más lesz az Aston Martin 2023-as F1-es autója, mint az idei
Ma veheti át második vb-trófeáját Max Verstappen
Szakított kedvesével Charles Leclerc

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!