A McLaren-Mercedes főmérnöke, Tim Goss egy telefonos sajtókonferencián szerdán elárulta, csapatának komoly hátránya származhat abból, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályozza a fújt diffúzorok használatát.
A McLaren-Mercedes főmérnöke, Tim Goss egy telefonos sajtókonferencián szerdán elárulta, csapatának komoly hátránya származhat abból, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályozza a fújt diffúzorok használatát.
Ahogyan arról már beszámoltunk, a sportot irányító testület tervei között szerepel, hogy betiltja azt a megoldást, mellyel a csapatok kipufogógázt fújnak autóik diffúzorára a nagyobb hatékonyság érdekében akkor is, ha a versenyző éppen nem nyomja a gázpedált.
Az eredeti tervek szerint már a hétvégi Spanyol Nagydíjon tiltott lett volna a brit sajtóban csak ’off-throttle blown diffuser’ néven emlegetett rendszer, ám ezt végül a csapatokkal való egyeztetést követően elvetették – a Technikai Munkacsoport következő ülésén azonban ismét napirendre kerül a téma.
Szakértők szerint a trükkös megoldás betiltása a rendszert leghatékonyabban használó csapatok – köztük a Red Bull Racing – számára jelenthet komoly érvágást, a minap pedig a McLaren részéről is elismerték, nekik is hátrányuk származhat belőle.
„Egyelőre ezt nehéz megmondani. Minden csapat hasonló trükköket alkalmaz a motorvezérlés beállításai kapcsán. Természetesen mi is kihasználjuk ezeket” – mondta a McLaren főmérnöke, Tim Goss arra a kérdésre, hogy a wokingi gárdának problémát jelentene-e, ha az FIA betiltaná a megoldást.
„Az FIA legutolsó – a motorvezérlés beállításaival – kapcsolatos útmutatásai szerint ez teljesítménybeli visszaesést eredményezne számunkra. Viszont biztosra veszem, hogy a legfőbb riválisainkat is érintené.”
„Hogy minket jobban-e, azt nem tudom. Tudom, mit hoztunk ki belőle, és jelentős előnyről beszélünk. De el tudom képzelni, hogy riválisaink számára is ugyanilyen jelentős visszaesés lesz majd.”
„Most az FIA legutóbbi iránymutatásai alapján dolgozunk. Reagálnunk kell, bármit is mondjanak nekünk, és egyelőre úgy tűnik, az FIA szerint ez egy nagyon bonyolult dolog, így meghátráltak, hiszen pontosan tudniuk kell, miképp kezeljék ezt.”
„Ennek eredményeképp tehát úgy tűnik, Spanyolországban minden marad a régiben.”
Goss elismerte, fogalma sincs, a szövetség hirtelen miért döntött úgy, hogy megváltoztatja a szabályokat.
„Nem ismerem a dolog hátterét. Nem tudom, hogy maguktól cselekszenek-e, vagy pedig valaki megkérte őket. 2010 közepe óta nyilvánvaló az újságírók és a közvélemény körében is, hogy a csapatok változtattak a motorvezérlésen azért, hogy több kipufogógázt termeljenek, ami pedig az autó hátuljára van hatással.”