Nem próbálja meg ellehetetleníteni a Mercedes dolgát a McLaren Forma-1-es alakulata, és bízik abban, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) helyes döntést hoz majd a németek trükkös hátsó szárnyával kapcsolatban.
Nem próbálja meg ellehetetleníteni a Mercedes dolgát a McLaren Forma-1-es alakulata, és bízik abban, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) helyes döntést hoz majd a németek trükkös hátsó szárnyával kapcsolatban.
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a rivális alakulatok közül a Lotus és a Red Bull Racing is ara kérte a sportot irányító testületet, vizsgálja felül döntését a Mercedes F-csatornaszerű megoldásával kapcsolatban, mivel úgy vélik, az nem felel meg a technikai szabálykönyvben foglaltaknak.
A fent megnevezett csapatok Melbourne-ben azzal fenyegetőztek, hivatalos óvást nyújtanak majd be a német istálló ellen, ez azonban elmaradt, és a vita várhatóan tovább folytatódik majd Malajziában.
A McLaren Mercedes ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale azonban úgy fogalmazott, nem vádolják csalással a német istállót, hiszen, ha az FIA jóváhagyta Ross Brawnék trükkös rendszerét, akkor az megfelel a szabályoknak.
„A Mercedes nagyon gyors volt az időmérőn, és van éppen elég videó a Youtube-on, amelyen Michael [Schumacher] próbálja takargatni az autót a fotósok elől. De azt hiszem, muszáj megbíznunk az FIA-ban” – mondta a szakember kedden.
„Minden csapat a lehető legtöbbet próbálja kihozni autójából a szabályok keretein belül, és egy innováció – pláne, ha az autó gyors – kihívással találja szemben magát. Teljesen értjük ezt. De azt nem tudom pontosan, hogy a Mercedes mit is csinál, és ezért az FIA-ra kell támaszkodnunk.”
Neale hozzátette, a Mercedes minden bizonnyal elfogadtatta a szövetséggel új rendszerét annak használata előtt, így ahelyett, hogy ők is csatlakoznak a sárdobálók táborához, inkább megbíznak a sportot irányító testületben.
„Ha van valami, amiről úgy gondoljuk, hogy innovatív, vagy a szabályok határait feszegetjük, akkor azt kötelesek vagyunk felfedni Charlie Whiting, és az ő kollégái előtt, és meggyőződésem, hogy a Mercedes is így tesz, és olyan döntés születik, ami rendben van.”
A Mercedes trükkös rendszerének lényege egyébként, hogy a versenyautó hátsó szárnyának véglapjain kialakított lyukakon keresztül az érkező levegő – a feltételezések szerint – visszaáramlik a W03-as konstrukció elejére, így nyitott DRS-állásnál az autó nagyobb végsebességet képes elérni az egyenesben.