A McLaren támogatja az F1-es versenybírói rendszer átalakítását - F1VILÁG.HU

A McLaren támogatja az F1-es versenybírói rendszer átalakítását

HIRDETÉS
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown támogatná azt a törekvést, hogy a Forma-1 versenybírói rendszere professzionálisabbá váljon, és azt javasolja, hogy a csapatok is járuljanak hozzá a stewardok fizetéséhez.
Zak Brown, CEO, McLaren Racing
Fotó: McLaren
HIRDETÉS

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jelenleg egy új tisztviselői osztály létrehozásán dolgozik, amelyben szakképzett versenybírókat és versenyigazgatókat képeznének ki — tekintettel arra, hogy Mohammed Ben Sulayem, a szövetség elnöke aggodalmát fejezte ki a megfelelően felkészült tisztviselők hiányával kapcsolatban.

Az FIA egy olyan modellt dolgoz ki, amelyben a versenybírói munkát teljes munkaidőben végző szakemberek kapnak szerepet, nem pedig önkéntesek, ahogy jelenleg történik. Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyekért felelős igazgatója szerint a jelenlegi rendszer már nem fenntartható.

„Egyre igazságtalanabbá válik, hogy kizárólag az emberek jóindulatára támaszkodjunk. A jövőben egy professzionális testületet szeretnénk létrehozni. Ez nem jelenti azt, hogy kizárnánk az önkénteseket, de olyan emberekre van szükségünk, akik hétfő reggel egy verseny után elemezhetik az összes döntést, biztosítva, hogy azok helyesen születtek meg, és láthatják, mit lehetne javítani” — magyarázta a szakember.

A kérdés viszont továbbra is fennáll: ki fedezi a profi stewardok fizetését? Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója szerint csapatoknak is részt kellene vállalniuk a költségekből. Az amerikai szakember a londoni Autosport Business Exchange nevet viselő eseményen kifejtette, hogy támogatja az FIA ötletét.

Norris magabiztosabb, mint valaha: „Bizonyítottam magamnak”

„Hogy egy több milliárd dolláros sportban részmunkaidős, fizetés nélküli stewardok döntsenek kulcsfontosságú kérdésekben… Úgy gondolom, hogy ez nem megfelelő felállás ahhoz, hogy sikeresek legyünk,” – mondta Brown.


HIRDETÉS

„Az egyének kiválóak, de a szabálykönyv túl merev. Jó lenne, ha egy kicsit lazítanánk rajta, és teljes munkaidős stewardokat alkalmaznánk, akik szubjektív döntéseket is hozhatnának arról, hogy egy adott helyzet helyes vagy helytelen volt-e.”

Brown szerint, ha a csapatok valóban szeretnék, hogy fejlődjön a versenybírói rendszer, akkor nem lehet elzárkózni a finanszírozás kérdésétől.

„Ez valószínűleg nem lesz népszerű a többi csapat körében, de ha minden csapat és az F1 is hozzájárulna a költségekhez, az nem lehet olyan megterhelő. Annyira fontos ez a sport számára, hogy nem hinném, hogy ez egy olyan kiadás lenne, ami bárkit csődbe vinne.”

„Amit nem tudok, milyen a szerződéses viszony az FIA és a Forma-1 között. De végső soron a megállapodás szerint a részmunkaidős bíráskodást nem fizetik. Minden üzleti modellben, ha valamin változtatni akarsz, azt ki kell fizetni. Ha mi, a csapatok is fizetünk érte, az a nagy egészhez képest nem lenne jelentős összeg. Ha ezt úgy osztjuk fel, hogy egy részét az F1, egy részét az FIA, egy részét pedig a csapatok állják, az összességében nem egy megfizethetetlen tétel. De azt gondolom, ez egy kulcsfontosságú fejlesztés lenne.”

A kérdés továbbra is nyitott, de egyre nagyobb az igény a Forma-1 versenybírói rendszerének reformjára, és ha az FIA sikeresen megvalósítja terveit, úgy a jövőben a stewardok már fizetett, teljes munkaidős szakemberekként működhetnek a sportágban. Az FIA egyébként épp szerdán jelentette be, hogy az idei évben összeférhetetlenség miatt már nem alkalmazza versenybíróként a korábbi F1-es versenyzőt, Johnny Herbertet, aki az elmúlt sok év során televíziós szakértőként is kifejtette véleményét a világbajnokság küzdelmeivel kapcsolatban.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Következő cikk