A gumistratégia döntötte el az idei Olasz Nagydíj győztesének kilétét a Forma-1-ben, aki kisebb-nagyobb meglepetésre a negyedik pozícióból rajtoló Charles Leclerc lett. A Ferrari pilótája a rajt utáni kavarodásban beékelődött az első sorból induló két McLaren közé, majd a huszadik kör magasságában velük egy ütemben cserélt abroncsokat, második alkalommal azonban a McLarenekkel ellentében ő nem hajtott bokszba, így végül simán behúzta a győzelmet. Zak Brown vezérigazgató a történteket értékelve elismerte, ők hasonló stratégiát alkalmazva valószínűleg nem jártak volna sikerrel.
„Szoros volt. A Ferrari kockáztatott az egykiállásossal, ami működött, legalábbis Charles számára. Le a kalappal előtte, kiválóan vezetett, ő mindig ott van a versenyben. Nem gondoltuk, hogy nekünk ez sikerülne, és a vége is csak néhány körön múlt” – magyarázta Brown, aki elismerte, hogy ők a saját helyzetüket figyelembe véve választották a biztonságosabb két kerékcserés megközelítés.
„Számunkra is szóba került [az egykiállásos stratégia], de úgy éreztük, a legjobb, ha nem próbáljuk meg. Számukra nem volt mit veszíteni, legrosszabb esetben harmadik helyet szereztek volna, így megpróbálták. Mindig jó azt látni, hogy egy Ferrari nyer Monzában, szóval gratulálok nekik.”
A futam során a McLaren csapatrádiójában elhangzott a „papaja szabályzat” kifejezése. Brown elárulta, mit is jelent ez pontosan.
„Versenyezzenek tiszteletteljesen, hagyjanak elég helyet a másiknak, és ne érjenek össze. Pontosan ezt tették” – dicsérte meg versenyzőit a csapatvezető.