A német istálló kiábrándító formában kezdte az idényt, a legfőbb problémát pedig az úgynevezett „delfinezés” jelensége okozza számára. Az autó túlzott mértékű pattogása miatt kompromisszumokat kell kötni a beállítások terén, emiatt pedig képtelenek kihozni a legtöbbet a W13-as kódjelű modellből. A Mercedes mérnökei gőzerővel dolgoznak a probléma leküzdésén, ám egyelőre nem találták meg a választ arra vonatkozóan, hogyan szabadulhatnának pedig a delfinezés jelenségétől.
Toto Wolff csapatfőnök elárulta, Miamiban biztató jeleket láttak, a csapat részéről azonban a futam után elismerték, maguk sem értik, a pénteki remeklés után miért romlott vissza annyira a teljesítményük. Wolff ugyanakkor elégedett, szerinte ugyanis versenyzői erőn felül teljesítettek eddig.
„A mezőny harmadik leggyorsabb autójával a lehető legtöbb pontot megszereztük Miamiban. George rajtpozícióját tekintve nagyszerű felzárkózást produkált, és segítségére volt, amikor pályára küldték a biztonsági autót” – mondta a szakember. „Az időzítés viszont Lewis számára balszerencsés volt, ő igazán erős volt egész hétvégén, és úton volt az 5. hely felé. Nincs kétségem afelől, hogy a szezon során neki is kedvez majd a szerencse.”
„A pénteki edzésnapon az autónak voltak villanásai a valódi potenciált illetően. Tovább folytattuk a kísérletezést a beállításokkal, új elemek is felkerültek, ezek pedig válaszokat nyújtottak, és jelzéseket arra vonatkozóan, hogy milyen irányba folytassuk. Óriási mennyiségű kemény munka folyik a gyárakban a Miamiban gyűjtött adatokkal, hogy Barcelonában ezeknek hála fejlődést tudjunk felmutatni. Mivel köröztünk ott a téli teszten – habár azóta az autó sokat változott –, remek helyszín lesz ahhoz, hogy összehasonlítsuk a mostani autóval kapcsolatban rendelkezésre álló információkat, és reméljük, újabb előrelépést tudunk megtenni.”
A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén a spanyolországi Barcelonában vendégeskedik majd, Wolff pedig kíváncsian várja, hogyan alakul majd a hétvége a versenyzés szempontjából is.
„A pálya maga nagyon univerzális, szóval az autót minden szempontból próbára teszi. Az előzések szempontjából soha nem volt egy jó helyszín, szóval érdekes lesz látni, hogyan alakul majd a verseny a 2022-es új autókkal. Kosárlabdás hasonlattal élve: Barcelonában az első negyed vége következik. Tudjuk, hogy amint sikerül teljesítménnyé konvertálni a megtanultakat, akkor bőven lesz még miért játszanunk…”