George Russell egy egykiállásos stratégiával nyerte meg a vasárnapi versenyt Spa-Francorchamps-ban, nem sokkal a leintés után azonban a Mercedes pilótáját kizárták, mert autója másfél kilogrammal a 798 kg-ban meghatározott minimális súlyhatár alatt volt a mérlegeléskor.
A német csapatnál már a történtek után azt gyanították, azért fordulhatott elő ez, mert az egykiállásos stratégia miatt Russell abroncsai többet veszítettek súlyukból, mint az ellenfelek esetében — ezzel pedig nem kalkulált a csapat. A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin ugyanakkor beszélt arról is, a túlzott gumikopás miatt az autó kopólemeze is jobban elhasználódott a futam során.
„Nyilvánvalóan nagyon kiábrándító és balszerencsés a dolog, különösen azok után, hogy olyan erős versenyt futott, és ennyire hátulról indulva tudott nyerni” — mondta a brit szakember. „Most próbáljuk megérteni, pontosan mi is történt, ehhez hozzátartozik az is, hogy az autó minden egyes összetevőjének megmérjük a súlyát.”
„Egy autó meglehetősen sok súlyt tud veszíteni egy verseny során. Ott van a gumikopás, a kopólemez elhasználódása, a fékek kopása, az olajfogyasztás, és a versenyző maga is sokat tud veszíteni a tömegéből, és ezen a versenyen George meglehetősen sokat veszített is.”
„Az autók ugyanakkora súllyal kezdték meg a versenyt. Lewis és George is átesett a mérlegelésen az időmérő után, az autók 500 grammon belül voltak egymáshoz képest. De csak George-éval volt probléma, mégpedig azért, mert a gumielhasználódás mértéke sokkal jelentősebb volt.”
„És úgy tűnik, jobban kopott a kopólemez is. Minden adatot be fogunk gyűjteni, megvizsgáljuk, hogyan tudunk finomítani a folyamatainkon, hiszen nem szeretnénk, hogy ilyesmi előforduljon a jövőben.”
Arra a kérdésre, hogy milyen hatással lehetett a teljesítményre az, hogy Russell autója a súlyhatár alatt volt, Shovlin kifejtette: „Ami a tempót illeti, a verseny elején semmi, mivel George és Lewis ugyanakkora súllyal kezdték meg a versenyt.”
„George autója nyilvánvalóan gyorsabban veszített súlyt, mint Lewisé a verseny során, ehhez pedig előny is társul. De körönként századmásodpercekről van szó. Nagyon kis előnyről beszélünk, mert amikor 1-2 kg-ról beszélünk, az nem jelent sok köridőt. De ahogy mondtam, a rajtnál az autók ugyanolyan súlyúak voltak.”