A csapat hétfőn erősítette meg, hogy új, W13-as kódjelű versenyautója néhány hete teljesítette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjeit, így minden adott ahhoz, hogy a február 18-i bemutató után a barcelonai teszten megkezdjék vele a felkészülést az új idényre.
A Mercedes technikai igazgatója elárulta, mivel a tavalyi évben rendkívül kiélezett csatát folytattak a bajnoki címért a Red Bull-lal szemben, az egyik legnagyobb kihívást az erőforrásokkal való balanszírozás jelentette.
„Az egyik legnagyobb nehézséget a 2022-es autó fejlesztése kapcsán az okozta, hogy mennyi erőforrást fordítunk rá” – mondta Mike Elliott. „Tavaly a bajnoki címért harcoltunk, és meg kellett bizonyosodnunk arról, hogy jó munkát végzünk a sikerhez, ugyanakkor pedig jó munkát az idei autóval is. Ez nagy kihívás volt.”
„Főleg most, hogy érvényben van a költségplafon, és korlátozott mennyiségű időt tölthetünk el a szélcsatornában. Szóval nagyon gondosan oda kellett figyelnünk arra, hogy milyen erőforrásokat fordítunk a 2021-es, és milyeneket a 2022-es autó fejlesztésére.”
„Nagyon kíváncsi vagyok már arra, hogy hogyan működik az autónk.”
Elliott hozzátette, optimistán várják a 2022-es idényt, habár tudja, nincs garancia a sikerre.
„Egy átlagos évben az embernek elég jó elképzelése van azzal kapcsolatban, hogy miben kell fejlődnie a télen” – magyarázta a szakember.
„De az új szabályrendszerben ki tudja, hogyan alakul? Ki tudja, mivel állnak elő az ellenfelek? Remélhetőleg elég jól dolgoztunk ahhoz, hogy elöl legyünk.”