Ross Brawn elárulta, nem követik el ugyanazt a hibát, mint 2011 elején, amikor is komoly fejlesztési csomagot vittek pályára a szezon első versenyén anélkül, hogy megfelelően tesztelték volna azt.
Ross Brawn elárulta, nem követik el ugyanazt a hibát, mint 2011 elején, amikor is komoly fejlesztési csomagot vittek pályára a szezon első versenyén anélkül, hogy megfelelően tesztelték volna azt.
A gárda a téli felkészülés során úgy döntött, az MGP W02-es alapcsomagjával rója a köröket a teszteken, mielőtt az első versenyen, Ausztráliában pályára viszi első jelentős fejlesztéseit.
Brawn úgy érzi, ez a stratégia alapvető hatással volt a Mercedes teljesítményére, mivel túl sok dolog volt az autón, melyeket éles körülmények között kellett tesztelni.
„Ezúttal nem így teszünk. Ez egyike azon dolgoknak, melyeket megtanultunk idén” – mondta a szakember.
„Jó ötletnek hangzik, de voltak olyan problémák, melyekkel nem tudtunk mit kezdeni, így ilyen autóval kellett köröznünk. Volt némi zavar arra vonatkozóan, hogy a csomag, amit az autóra teszünk, jobbá teszi-e a dolgokat, vagy sem, ez pedig azt jelentette, hogy egy ideig bizonytalanok voltunk, nem tudtuk, mit kell tennünk.”
„Szóval várnunk kellett az új csomagra, mivel az elég jelentős volt – rengeteg aerodinamikai elem volt benne, és így tovább. Azt hiszem, akkor az volt a legfontosabb, hogy minél előbb pályára guruljunk az autóval a Pirelli miatt.”
„Nem hinném, hogy most ez lesz a megközelítés, különösen azért, mert most már csak három teszt lesz a szezon előtt. Nem valószínű, hogy ezt a filozófiát fogjuk követni 2012-ben.”
Habár a Mercedes számára a 2011-es év is kiábrándítóan alakult, Brawn szerint működését tekintve a csapat nincs messze legjobbjától.
„Nyilvánvaló, hogy voltak problémáink az autóval a szezon elején, így bizonyos mértékű átszervezést hajtottunk végre. A jelenlegi autóval tavaly versenyeket nyertünk volna, most viszont nem elég gyors a fejlődés üteme miatt.”
„Sok dolgot csináltunk jól, sok tekintetben közel állunk a legjobbhoz, de ez nem jelenti azt, hogy a babérjainkon ülünk. A szezon első fele nagyon nehéz volt, energiát fektettünk abba, hogy rendbe hozzuk az autót.”
„Miután stabilizálódott a helyzet, egy másodpercre voltunk az élmezőnytől, és a bajnokság második felére ott is maradtunk, ami ténylegesen komoly erőfeszítéseket igényelt, hiszen a legtöbb versenyen ők rendszerint új dolgokkal látták el autóikat.”