A Red Bull egészen a barcelonai teszt nyitónapjáig rejtegette RB18-as kódjelű versenyautóját, nem is véletlenül! Az új modell számos érdekes megoldást felvonultat, az ember azonban főleg az oldalszekrények meglehetősen szokatlan, radikálisnak tűnő kialakítására kapja fel a fejét.
A meglehetősen mély alávágással a Red Bull célja, hogy minél több levegőt áramoltasson a padlólemezhez, az aerodinamikai megoldás pedig a nagy rivális Mercedes figyelmét is felkeltette.
„Érdekesnek tűnik!” – ismerte el Mike Elliott, a német istálló technikai igazgatója. „El fogunk gondolkodni rajta mi is.”
Arra a kérdése, hogy a Mercedes szemrevételezi-e a mezőny többi autóját, hogy ötleteket nyerjen, a szakember megerősítette: „A srácok a gyárban ezt csinálják.”
„A különféle csapatok eltérő megoldásokat alkalmaznak. Egyesek széles oldalszekrényekkel dolgoznak, így próbálják meg kontrollálni a keréktől érkező hullámokat, mi pedig egy szűkebb megoldással álltunk elő, és eszerint alakítottuk ki az autót.”
„Az igazság az, hogy az autók sokat fognak még fejlődni az első versenyig, és különféle megoldásokkal találkozunk majd.”