A brackley-i gárda a sorozatban megnyert világbajnoki címek után 2022-ben nemigen tudta tartani a lépést a Red Bull-lal és a Ferrarival, és végül jócskán lemaradva csak a konstruktőri verseny 3. helyén zárt. A Mercedes ide, W13-as autójával alapvető problémák voltak, ám amint sikerült felülkerekedni a „delfinezéssel” kapcsolatos gondokon, az egyre versenyképesebb lett.
A csapat végül George Russell révén idei első és egyetlen győzelmét is megszerezte Brazíliában, Lewis Hamilton azonban a szezonzáró abu dhabi verseny előtt úgy nyilatkozott, alig várja már, hogy utoljára vezesse a 2022-es autót.
Toto Wolff azt mondja, bár az idei versenygépről nem őriznek majd meg túlzottan szép emlékeket, a jövőbeli fejlesztések tekintetében azért komoly jelentősége van a W13-asnak.
„Azt hiszem, ennek az autónak különleges helye lesz a gyűjteményünkben – jó hátul!” – mondta a Mercedes-főnök. „Viszont úgy gondolom, hogy a következő pár évre igazságot szolgáltat majd, mert elképesztő volt a tanulási görbe ezzel az autóval.”
„Az aerodinamikai és járműdinamikai összefüggésekkel kapcsolatos alapvető ismereteink jelentős változásokon mentek keresztül, és sikerült nagyot lépni a tanulás tekintetében. És azt sem felejthetjük el, hogy ez az autó volt az, amely dominált a Brazil Nagydíjon!”