A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff szerint a silverstone-i gumidráma a bizonyíték arra, hogy a Pirellinek pontosabb és határozottabb instrukciókkal kell szolgálnia a Forma-1 csapatai felé.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff szerint a silverstone-i gumidráma a bizonyíték arra, hogy a Pirellinek pontosabb és határozottabb instrukciókkal kell szolgálnia a Forma-1 csapatai felé.
Az olasz gumigyártó kivizsgálta, mi okozta a sorozatos defekteket a múlt hétvégi Brit Nagydíjon, és bár a következő versenyeken más abroncsok lesznek használatban, rámutatott arra, amennyiben a mezőny megfelelően használná őket, az eddigi gumik is biztonságosak lennének.
A Pirelli szerint a túl alacsony guminyomás, az agresszív kerékdőlés és az, hogy egyes csapatok felcserélték a hátsó abroncsokat, nagyban hozzájárult a silverstone-i problémákhoz.
A vállalat motorsport-igazgatója, Paul Hembery később határozottan cáfolta, hogy a csapatokat hibáztatnák a történtekért, hiszen a gumigyártó közleményében magára vállalta a felelősséget. Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke elégedett az olaszok állásfoglalásával.
„A Pirelli elnézést kért és világossá tette, hogy nem hibáztat senki mást a történtekért” – mondta a szakember.
„Sok csapat felcserélte a hátsó gumikat, és nyilván elég széles skálán mozoghat a guminyomás beállítása is. Úgyhogy feltételezem, a továbbiakban a Pirelli sokkal világosabb tanácsokkal látja majd el a csapatokat a kerékdőlésre – mely egy-két éve egyik riválisunk esetében már komoly problémát okozott [a Red Bullnál, 2011-ben Spában] –, a guminyomásra és az abroncsok felcserélésére vonatkozóan.”
„A legtöbb csapat felcserélte a hátsó gumikat, jó pár versenyen előfordult már ez.”
Amikor Wolffot arról kérdezték, mit gondol a Pirelli azon állításáról, hogy eddig használt abroncsai alapvetően biztonságosak, így felelt: „Gumiszállítóként nem engedheted meg magadnak, hogy kapcsolatba hozzanak olyasvalamivel, ami nem biztonságos. Kétlem, hogy lenne olyan gumigyártó a világon, mely kiállna és azt mondaná, hogy abroncsai nem biztonságosak.”
Wolff kifejtette, nem most érkezett el az ideje annak, hogy az érintett felek egymással harcoljanak.
„A biztonság prioritást élvez, és ez egy olyan pillanat, amikor is a Forma-1-nek egységesnek kel lennie, és a problémák megoldására kell koncentrálnia. Bármit is tesz a Pirelli, mi a Mercedesnél maximálisan támogatni fogjuk.”