A Mercedes még rejtegeti új padlólemezét a riválisok elől - F1VILÁG.HU

A Mercedes még rejtegeti új padlólemezét a riválisok elől

HIRDETÉS
Több újítást elrejtett a nagyérdemű elől keddi autóbemutatóján a Mercedes Forma-1-es csapata – egész egyszerűen azért, mert nem akarta megmutatni riválisainak, milyen megoldásokkal készül a 2021-es idényre.
Mercedes W12 studio image

A világbajnok istálló kedden rántotta le a leplet új, W12-es kódjelet viselő modelljéről. Az új autó természetesen logikus továbbfejlesztése a tavalyi autónak, ám mivel módosultak az aerodinamikai szabályok, a padlólemezen jelentősen módosítani kellett.

Arról már korábban beszámoltunk, hogy a Mercedes nem árulja még el, mire költötte két fejlesztési zsetonját a télen, James Allison technikai igazgató viszont bevallotta, vannak olyan aerodinamikai megoldások is, amik egyelőre rejtve maradtak a kíváncsi tekintetek elől.

„Amit nem mutattunk meg, az a padlólemez éle. Ez az a terület, amire a legnagyobb hatással van az új szabályozás, itt próbáltak elenni némi teljesítményt az autótól azzal, hogy változtattak a padlólemezre vonatkozó regulákon” – mondta a szakember.

„Ezen a részen számos olyan aerodinamikai részlet van, amit még nem akarunk megmutatni a nagyvilágnak.”

„Nem azért, mert nincsenek ott, hanem azért, mert nem akarjuk, hogy a riválisaink lássák. Nem akarjuk, hogy elkezdjenek hasonló dolgokkal próbálkozni a szélcsatornáikban. Ezzel nyerünk pár extra hetet.”

„Azt gondolom, mindannyian nagyon alaposan odafigyelünk arra, mit csinálnak az ellenfelek – szóval tudjuk, hogy ők is nagyon figyelnek. És még nem kell megmutatnunk ezt – szóval nem is tesszük.”

Allison azt mondja, néhány egyéb változtatás már jóval látványosabb az autón, például a motorborítás, mely a szintén jócskán átalakított V6-os erőforrást rejti.

„A váz ugyanaz, mint tavaly, a váltó szintén, és sok egyéb dolog is. De ha közelebbről megnézzük, vannak azért jelentősebb változások. Például az oldalszekrény, a „szexi” motorborítás, ami azt rejti el, amin a motorrészleg szakemberei dolgoztak, hogy több lóerőt sajtolhassunk ki az erőforrásból.”

„És az egész autó új ruhába öltözött, új aerodinamikai megoldásokkal van felvértezve, melyek reményeink szerint eredményessé teszik majd ezt a gépet.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Mercedes még rejtegeti új padlólemezét a riválisok elől
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!