A világbajnok istálló kedden rántotta le a leplet új, W12-es kódjelet viselő modelljéről. Az új autó természetesen logikus továbbfejlesztése a tavalyi autónak, ám mivel módosultak az aerodinamikai szabályok, a padlólemezen jelentősen módosítani kellett.
Arról már korábban beszámoltunk, hogy a Mercedes nem árulja még el, mire költötte két fejlesztési zsetonját a télen, James Allison technikai igazgató viszont bevallotta, vannak olyan aerodinamikai megoldások is, amik egyelőre rejtve maradtak a kíváncsi tekintetek elől.
„Amit nem mutattunk meg, az a padlólemez éle. Ez az a terület, amire a legnagyobb hatással van az új szabályozás, itt próbáltak elenni némi teljesítményt az autótól azzal, hogy változtattak a padlólemezre vonatkozó regulákon” – mondta a szakember.
„Ezen a részen számos olyan aerodinamikai részlet van, amit még nem akarunk megmutatni a nagyvilágnak.”
„Nem azért, mert nincsenek ott, hanem azért, mert nem akarjuk, hogy a riválisaink lássák. Nem akarjuk, hogy elkezdjenek hasonló dolgokkal próbálkozni a szélcsatornáikban. Ezzel nyerünk pár extra hetet.”
„Azt gondolom, mindannyian nagyon alaposan odafigyelünk arra, mit csinálnak az ellenfelek – szóval tudjuk, hogy ők is nagyon figyelnek. És még nem kell megmutatnunk ezt – szóval nem is tesszük.”
Allison azt mondja, néhány egyéb változtatás már jóval látványosabb az autón, például a motorborítás, mely a szintén jócskán átalakított V6-os erőforrást rejti.
„A váz ugyanaz, mint tavaly, a váltó szintén, és sok egyéb dolog is. De ha közelebbről megnézzük, vannak azért jelentősebb változások. Például az oldalszekrény, a „szexi” motorborítás, ami azt rejti el, amin a motorrészleg szakemberei dolgoztak, hogy több lóerőt sajtolhassunk ki az erőforrásból.”
„És az egész autó új ruhába öltözött, új aerodinamikai megoldásokkal van felvértezve, melyek reményeink szerint eredményessé teszik majd ezt a gépet.”