Módosítani akar kuplungrendszerén a Mercedes Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy a jövőben elkerülje az elmúlt versenyeken látott gyenge rajtokat.
Módosítani akar kuplungrendszerén a Mercedes Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy a jövőben elkerülje az elmúlt versenyeken látott gyenge rajtokat.
Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon mindkét Mercedes az első sorból várhatta a piros lámpák kialvását, a rajtnál azonban a két Ferrari a német istálló versenyzői elég került.
Bahreinben szintén a Mercedesek voltak a legjobbak az időmérőn, Lewis Hamilton azonban a pole pozícióból nem tudott jó rajtot venni, és az első kanyarban balesetbe is keveredett.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója elárulta, azt gyanítják, hogy a kuplung hardverével vannak problémáik, ezért a Daimlerrel közösen próbálnak megoldást találni.
„Kezdjük azt hinni, hogy sokkal inkább egy hardverproblémáról van szó, nem pedig a vezérlőelektronikáról” – mondta a szakember.
„Ezt nem tudjuk megoldani egyik versenyről a másikra, de dolgozunk azon, hogy megpróbáljuk orvosolni. Optimalizálnunk kell a kuplung használatát, kalibrálását, illetve azt, hogy a versenyzők hogyan működtetik azt.”
„A Daimlerrel együttműködünk abban, hogy optimalizáljuk a hardvert, de ez időbe telik. Hogy mikor lesz eredmény, még nem tudjuk.”
A Mercedes problémáját bonyolítja, hogy versenyzőit nem azonos gondok hátráltatták a rajtok során, ráadásul Hamilton rajtjai rosszabbul sikerültek, mint Rosberg elindulásai, amire nincs logikus magyarázat.
„Szerintem ez inkább a véletlenül műve. Nico például Bahreinben véletlenül 2-esben indult el a felvezető körre, és életbe lépett a lefulladásgátló. Előfordul az ilyesmi, igazából pont ez volt az oka annak, hogy változtattak a szabályokon. Utána aztán mindkét autónk átlagosan indult, szóval, amíg ki nem derül, hogy mi a problémák gyökere, inkább nem mondok semmit.”