A német istálló Lewis Hamilton révén nyerni tudott a hétvégi Orosz Nagydíjon, a brit pilóta előnye azonban mindössze 2 pont a tabellán fő riválisával, Max Verstappennel szemben. A bajnokságból még 7 verseny van hátra, Verstappen pedig Szocsiban megkapta idei negyedik erőforrását – ami miatt a mezőny végére sorolták, onnan pedig végül a 2. helyre kapaszkodott fel.
Nem kizárt, hogy Hamiltonnak is szüksége lesz majd egy negyedik motorra idén, ez pedig neki is rajtbüntetést jelent majd. A Red Bullnál arra számítanak, hogy a brit pilóta is kap majd egy új erőforrást valamelyik versenyhelyszínen.
Az energiaital-gyárosok szerint azért is lehet erre számítani, mert Mercedes másik pilótája, Valtteri Bottas Monzában megkapta negyedik, Szocsiban pedig idei ötödik aggregátját is.
Mivel a szezon végén befagyasztják a motorfejlesztéseket a Forma-1-ben, a Mercedes számára 2022 miatt is nagyon fontos, hogy felülkerekedjen az esetleges megbízhatósági problémákon.
„Ezért is van még néhány labda a levegőben, hiszen megfelelő balanszra van szükség, és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy mindent tisztázunk nemcsak az idei, de a jövő évi erőforrások vonatkozásában is” – mondta a szakember.
„Egyértelműen egy értékelési fázisban vagyunk jelenleg, hogy hogyan is folytassuk az idei szezont az erőforrások tekintetében.”
„Szeretnénk megérteni a motorteljesítményt, és emiatt van néhány kérdőjel. Jelenleg versenyhétvégéről versenyhétvégére haladunk, újraértékeljük az erőforrás teljesítményét, ennyi.”
Arra a kérdésre, hogy a világbajnoki címért folytatott küzdelem során a motorok megbízhatósága jelenti-e a legfőbb aggályokat, Wolff kifejtette: „Mindig a megbízhatóság versus teljesítményről van szó – nagyon finom a határvonal, hogy jól eltaláljuk a dolgokat.”
„A kiesés nyilván nem segít a bajnoki küzdelemben, és senki – sem mi, sem ellenfeleink – sem engedhet meg magának egy 0 pontos versenyhétvégét.”