A brit versenyző sokáig a 3. helyen autózott Bakuban, Max Verstappen kiesése után azonban reális esélye lett a győzelemre.
Az újraindított versenyt követően a brit ügyesen lerajtolta Sergio Perezt, az első kanyarban azonban elfékezte magát, így végül pont nélkül zárt.
Kiderült, Hamilton a rajtot követően véletlenül megütötte az egyik kapcsolót a Mercedes kormányán, ez a kapcsoló pedig arra szolgál, hogy teljesen előretolja a versenyautó fékegyensúlyát, ezáltal pedig hatékonyabban lehet felmelegíteni az első fékeket – ezen keresztül pedig az abroncsokat.
„A rajtoknál, a versenyek elején nem beszélhetünk a versenyzőkhöz” – mondta Mike Elliott, a Mercedes technológiai igazgatója. „Szóval nem említhetünk nekik beállításokat, amiken változtatniuk kell.”
„Ennek eredményeképp megpróbáljuk annyira leegyszerűsíteni a dolgokat, amennyire csak lehet. Próbálunk olyan eszközökkel előállni, melyeket a versenyzők használni tudnak, és melyek csökkentik a rájuk nehezedő munka mennyiségét. Hiszen rengeteg dolguk van az autóban.”
„Az egyik ilyen gomb pedig az úgynevezett ’brake magic’. Hogy őszinte legyek, nem tudom, miért hívjuk ’brake magicnek’. Ez egy olyan gomb, amit ha megnyom a versenyző, lehetőség van a fékek felmelegítésére.”
„Az egyik fő dolog, amit ez a gomb csinál, hogy állít a fékerőelosztáson, szóval az első és a hátsó fékenergia arányát annyira előretolja, amennyire csak lehet. Így fel lehet melegíteni az első fékeket, ezáltal pedig a felniket, illetve az abroncsokat is.”
Eliott hozzátette, miközben Hamilton Perezzel harcolt, véletlenül hozzáért ehhez a kapcsolóhoz – anélkül, hogy észrevette volna.
„Lewis mindent jól csinált, felállt az autóval a rajtrácsra, kikapcsolta a különféle gombokat és beállításokat, amiket ki kellett. Bekapcsolta azokat, amiket be kellett, és minden adott volt ahhoz, hogy megfelelően menjen a rajt.”
„Fantasztikus rajtot vett, Perez mellé került, és ahogy csatáztak, Lewis elkezdett odébb húzódni, eközben pedig megütötte a ’brake magic’ gombját, és sajnos nem érezte ezt. Szóval nem tudott arról, hogy problémája lesz. Ahol fékezett, az egy teljesen normális fékpont. De olyan helyzetben volt, amikor a fékegyensúly teljesen előre volt állítva, így minden terhelés az első gumikat érte. Ennek következményeképp azok blokkoltak, itt pedig már nem volt mit tenni.”
Miközben Hamilton hibázott az eset során, a Mercedesnél azt mondják, a maguk részéről is mindent megtesznek azért, hogy hasonló eset ne forduljon elő a jövőben.
„Beszéltem Lewisszal a minap, és tudom, hogy nagyon is magát okolja ezért, de az igazság az, hogy Lewis nagyon keveset hibázik, és ez az, amiben annyira különbözik sok más versenyzőtől.”
„A mi feladatunk, hogy olyan autót adjunk neki, amivel még nehezebb hibázni. Szóval osztoznunk kell ezen a felelősségen, meg kell vizsgálnunk, hogyan tudnánk fejlődni. És ez olyasvalami, amire ki is találunk valamit a következő versenyre.”