A Mercedes motorfilozófiáját igyekszik másolni a 2017-es évadra az elmúlt években szemmel láthatóan küszködő Honda.
A Mercedes motorfilozófiáját igyekszik másolni a 2017-es évadra az elmúlt években szemmel láthatóan küszködő Honda.
A japán gyárt 2015-ben tért vissza a Forma-1-be a McLaren partnereként, V6-os erőforrása azonban sem megbízhatóság, sem teljesítmény tekintetében nem tudta felvenni a versenyt a riválisokkal.
Bár a megbízhatóságon 2016-ra sikerült jelentősen javítani, a McLaren versenyző még mindig nem tudtak a legjobb helyekért harcolni.
Nemrég kiderült, 2017-re a Honda teljesen áttervezi erőforrását, a Motorsport.com című brit szaklap pedig azt is tudni véli, a japánok az elmúlt években domináló Mercedes filozófiáját követik majd.
Bár a motor méretei a változtatások miatt megnőnek majd, ettől függetlenül a McLaren így is képes lesz meglehetősen szűkre szabni versenyautójának hátulját.
Míg a turbó és az intercooler elhelyezésének trükkjeit a Mercedestől lesi el a Honda, addig a multi-jet injektorrendszert a Ferraritól: úgy hírlik, a japánok ezzel a megoldással igyekeznek majd üzemanyagot fecskendezni az égéstér belsejébe, ahogy teszi azt a maranellói gyártó is.
A Honda egyébként azért tudja jelentősen áttervezni V6-os motorját, mert az idei évtől kezdődően már nincs érvényben a zsetonrendszer a Forma-1-ben, így a motorfejlesztési lehetőségek gyakorlatilag korlátlanok.