Hetek óta hallani már arról, hogy az Alpine-nál azt tervezik, 2026-tól mégsem gyári Renault-erőforrásokkal vágnak neki az F1-es küzdelmeknek, és a francia gyártó teljesen felhagy az új szabályok szerint készülő motor fejlesztésével. Úgy hírlik, az Alpine nemrég kinevezett tanácsadója, Flavio Briatore keményen dolgozik azon, hogy tető alá hozzon egy megállapodást a Mercedesszel.
Mivel a Mercedes egyik jelenlegi partnere, az Aston Martin 2026-tól Honda-motorokra vált, elméletileg felszabadul némi kapacitás a német gyártó motorrészlegén, Toto Wolff pedig elárulta, nyitottak az együttműködésre, hiszen minél több csapatot látnak el motorokkal, annál gyorsabban tudnak fejleszteni.
„Komplikált helyzet ez, hiszen tetszik a gondolata annak, hogy pótoljuk az Aston Martint egy másik csapattal a folyamatos tanulás végett” — mondta Wolff. „Azt gondolom, szervezetként úgy vagyunk beállítva, hogy minél több erőforrásunk van, annál jobb a helyzet a fejlesztések felgyorsítása, vagy a megbízhatóság tekintetében.”
„De nem léptem még túl azon, hogy véleményeket cserélünk és feltérképező egyeztetéseket folytatunk. Az Alpine-nak meg kell hoznia egy döntést, miszerint szeretnék-e folytatni Forma-1-es motorprogramjukat, vagy sem. Csak ha meghozták ezt a stratégiai döntést, akkor mélyedhetünk bele a megállapodásainkba. De nyitottak vagyunk, és ezt meg is mondtuk nekik.”