Orrhosszal riválisai előtt jár az első két előszezoni tesztet követően a Mercedes Forma-1-es csapata – a hírek szerint a német istálló jelenleg 9 tizedmásodperccel gyorsabb a McLarennél, ráadásul autója is igencsak megbízhatónak bizonyult Jerezben és Bahreinben.
Orrhosszal riválisai előtt jár az első két előszezoni tesztet követően a Mercedes Forma-1-es csapata – a hírek szerint a német istálló jelenleg 9 tizedmásodperccel gyorsabb a McLarennél, ráadásul autója is igencsak megbízhatónak bizonyult Jerezben és Bahreinben.
Alig több mint két hét múlva kezdetét veszi a 2014-es Forma-1-es szezon Ausztráliában, addig azonban még négy napot tölthetnek el teszteléssel a királykategória csapatai.
Bár a Mercedes téli felkészülése sem volt tökéletes, jóval kevesebb problémákkal szembesült, mint riválisai – például a Red Bull, mely végigszenvedte az elmúlt nyolc tesztnapot.
„Feltehetően hasonló problémáink vannak, mint a többieknek, csak jóval kevesebb” – mondta Niki Lauda, a német alakulat nem ügyvezető elnöke.
A Mercedes tehát problémakezelés szempontjából egy lépéssel a Ferrari, és legalább hárommal a Renault előtt jár. A német gyártó motorjait használó alakulatok eddig összesen több mint 10 ezer kilométert tettek meg Jerezben és Bahreinben, a Ferrari-motoros versenygépek közel 5 ezret, míg a Renault partnercsapatai mindössze alig több mint 4 ezret.
„Minden egyes kör számít, hiszen fontos, hogy megértsük ezt a rendkívül komplikált technológiát” – mondta Nico Rosberg.
Míg a Mercedesnél szentül hiszik, csak a határok feszegetésével lehet új dolgokat tanulni, a Ferrarinál úgy gondolják, az óvatosabb megközelítés vezet eredményre. A legfontosabb tehát az, hogy versenyzőik körözzenek a pályán, ezáltal pedig a mérnökök adatokat gyűjtsenek az új V6-os motorról.
A Renault továbbra is komoly hátrányban van, noha a Jerezben felmerült problémák egy részét sikerült megoldani. Jöttek viszont újak, melyeket az utolsó, bahreini teszten mindenképp orvosolni kell, a Forma-1 szabályai szerint ugyanis február 28. után már nem lehet változtatni az erőforrásokon – hacsak nem kérvényezik azt a szövetségtől, ehhez azonban a csapatok egyhangú beleegyezése szükséges.
A franciák továbbra is a megbízhatóság tökéletesítésével foglalatoskodnak, az üzemanyag-fogyasztásról, arról, hogy mit lehet kihozni a motorokból egy időmérős körön, egyelőre fogalmuk sincs. Ezzel szemben a Mercedes partnercsapatai rengeteg kört tettek már meg eddig is, és a Ferrari is remekül áll kilométerek tekintetében.
A teszteredmények alapján úgy tűnik, a Mercedes új, W05-ös autója a riválisok előtt jár: a német istállót a McLaren, a Williams és a Ferrari követi. A számítások szerint a brackley-i gárda jelenleg 9 tizeddel gyorsabb a McLarennél, noha való igaz, ezen eredmények alapján biztosat még nem lehet mondani.
Az új szabályok miatt a Forma-1 csapatai különféle módokon próbálják a legtöbbet kihozni autóikból. A Ferrari új versenygépe például teljesen másképp viselkedik a féktávokon, mint a Mercedesé.
„Ha az ember a pálya szélén áll, az az érzése, hogy a Ferrari motorja a féktávokon nem is üzemel” – mondta Felipe Massa, a Williams versenyzője.
„Az első visszaváltásig hallani lehet, aztán egy ideig semmit. A Mercedes esetében pedig tisztán hallani, ahogy a versenyzők végigváltják a fokozatokat. Ez ismerősen hangzik.”