A Mercedes még Monacóban vetette be először új fejlesztésű első szárnyát, melyet először George Russell használhatott, később, Montrealban pedig csapattársa, Lewis Hamilton is megkapta. A televíziós felvételek alapján ugyanakkor jól látható, hogy nagy sebességnél az első szárny bizonyos elemei elhajlanak, noha az újítás korábban átment a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai ellenőrzésein.
A szárnyakkal való „játék” persze nem újkeletű a Forma-1-ben, időről időre pedig az FIA szigorít is azokon a terheléses teszteken, melyekkel a legalitásukat ellenőrzik. Helmut Marko azt mondja, eddig is pontosan ezt történt, a Mercedes szárnya pedig átment a gépátvételen.
„A Mercedesnek van egy új első szárnya, és a montreali televíziós felvételeken egyértelműen látszik, hogy Russell és Hamilton szárnyai feltűnően nagy mértékben hajlanak. A gépátvételen viszont a szárnyak megfeleltek a szükséges merevségi követelményeknek” — mondta az osztrák szakember az OE24 kérdésére. „Ez engem nem lep meg, nem is tudom, nekünk hányszor kellett ellenőriznünk a szárnyainkat!”
„Van egy pontosan meghatározott eljárás a súlyokkal, amelyek alatt a szárnyak nem hajolhatnak el. Ez egy népszerű játék, hogy mindent úgy igazítanak, hogy az a technikai átvételkor megfeleljen. A versenyen aztán a szárny elhajlik, ami jobb aerodinamikát biztosít. Ez a téma újra előkerült, amikor az elhajlás a televíziós felvételeken egyértelműen látható volt.”
Az ellenfelek hivatalos panaszt állítólag eddig nem tettek a Mercedes szárnyával kapcsolatban, Marko szerint azonban a Spanyol Nagydíj előtti gépátvételt minden rivális árgus szemekkel figyeli majd.
„Montrealban minden rendben volt. Barcelonában és Spielbergben új átvétel lesz, ott ismét meg kell felelnie a teszteken. Természetesen a konkurencia is árgus szemmel figyeli ezeket a dolgokat, nem csupán mi.”