A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff szerint még egyáltalán nincs késő ahhoz, hogy döntés szülessen arról, a csapatok 2016-ban három autót indítanak a Forma-1-ben.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff szerint még egyáltalán nincs késő ahhoz, hogy döntés szülessen arról, a csapatok 2016-ban három autót indítanak a Forma-1-ben.
A Red Bull és a Toro Rosso sorsa továbbra is bizonytalan, az energiaital-gyárosok ugyanis az idény végén szakítanak jelenlegi motorpartnerükkel, a Renault-val.
Bár a Renault nemrég bejelentette, fel kívánja vásárolni a Lotus csapatát, a legfrissebb hírek szerint még számos dolgot tisztázni kell az üzlettel kapcsolatban.
A Forma-1 szabályai kimondják, ha a mezőny tagjainak száma 18 alá csökken, a Mercedesnek, a Ferrarinak és a McLarennel egy harmadik autót is el kell indítania.
A Red Bull is ezen csapatok közé tartozik, az osztrákok esetleges kivonulása miatt azonban ez nem lenne releváns.
Habár a jövő évi előszezoni tesztek négy hónap múlva megkezdődnek, Toto Wolff azt mondja, a Mercedesnek nem okozna különösebb nehézséget egy harmadik autó csatasorba állítása.
„A kérdés csak az, hogyan finanszírozzuk, de logisztikailag abszolút megoldható” – mondta a német istálló motorsport-főnöke.
„Már átrágtuk a számokat, és nem szeretném hivatalosan idézni őket, de az összes csapatot megkérték arra egy ideje, hogy nézzék át a számokat – és egyébként pénzügyileg is életképes a dolog.”
Wolff egyébként korábban már kifejtette, neki tetszik a harmadik autóról szóló ötlet, elmondása szerint a versenyzői piac is újra életre kelne.
„El lehetne helyezni a kisebb csapatok versenyzőit, és a bevételeket is növelni lehetne azáltal, hogy autóba ülnek. Több megjelenésük lenne a televízióban és a médiában is a harmadik autónak köszönhetően.”
„Emellett a fiatal tehetségek versenyképes autót vezethetnének a junior kategóriákból érkezvén. A közelmúltban nem sok fiatal jutott be az F1-be, eltekintve azoktól, akik a Red Bull programján keresztül érkeztek meg.”
„Rengeteg srác megérdemelné a Forma-1-et, a harmadik autók indítása pedig megoldást jelenthetne.”
Wolff hozzátette, ha a mezőny nem csappan jövőre, akkor is meg kellene fontolni a harmadik autók indítását.
„Fontos volna a sportág számára, ha az olyan csapatok, mint a Red Bull és a Toro Rosso maradnának. Nemcsak azért, hogy meglegyen a létszám, hanem azért is, mert a márka fontos a Forma-1-nek.”
„Ha a Red Bull magas rangú tisztviselői úgy döntenek, hogy kivonják csapataikat, akkor a harmadik autók jelentenék a készenléti tervet, szóval a 18 autó nem reális.”
„Akár marad a Red Bull, akár nem, én jobb’ szeretném, ha lennének harmadik autók, és 26 vagy 28 autót számlálna az F1 mezőnye.”