Élesen bírálta a Ferrarit a Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff – szerinte az olaszoknak új számológépre volna szükségük, ha azt gondolják, a motorfejlesztésekre vonatkozó szabályok enyhítésével nem emelkednének a költségek.
Élesen bírálta a Ferrarit a Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff – szerinte az olaszoknak új számológépre volna szükségük, ha azt gondolják, a motorfejlesztésekre vonatkozó szabályok enyhítésével nem emelkednének a költségek.
Tovább zajlik a vita a Forma-1-es motorgyártók között, a Mercedes ugyanis nem akar belemenni abba, hogy enyhítsenek a motorfejlesztések évközi befagyasztásán.
A Ferrari azt mondja, a sportág javát szolgálná mindez, ráadásul partnercsapataiknak sem kellene attól tartaniuk, hogy megemelkednének a költségek.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint azonban ez egy abszurd kijelentés.
„Az év végéig fejlesztünk egy motort és egy erőforrást, utána legyártjuk, „befagyasztjuk”, majd partnercsapataink egyszerre megkapják őket” – mondta a szakember.
„Ha szezon közben is lenne egy fejlesztési fázis, és év közben vetnénk be egy új specifikációt június vagy július végére, akkor az egész fejlesztési folyamat kétszer zajlana le egy évben – a legdrágább része a fejlesztésnek ugyanis az alkatrészek próbapadon való tesztelése.”
„Nem tudom, a Ferrarinál hogyan számolnak, de talán küldenünk kellene nekik egy számológépet. Egyszerűen lehetetlen, hogy ne költsünk többet. Jóval több pénzbe kerülne, minden más érv a részükről pusztán azért van, mert nem úgy állnak, ahogy kellene.”
Wolff megnyilatkozása nem maradt válasz nélkül sem: Marco Mattiacci, a Ferrari csapatfőnöke szerint igenis elhanyagolható volna a költségnövekedés.
„Nem igazán fair, hogy Toto [Wolff] számológépet küldene nekem, mert azt mondja, nem tudunk jól számolni. Őszintén azt gondoljuk, hogy nem lenne költségnövekedés” – mondta a szakember.
A Ferrari szóvivője hozzátette, megértik, a Mercedes miért nem akar belemenni a változtatásba, ugyanakkor véleményük szerint a sportnak szüksége volna erre.
„Természetes, hogy a Mercedes meg akarja védeni státuszát, ki nem tenné az ő helyükben? És az is érthető, hogy minden érvet felhasználnak, hogy megvédjék igazukat.”
„De a Ferrari ragaszkodik központi állításához, miszerint a sport érdeke az, hogy folytatódjon a fejlesztés és innováció oly módon, hogy a költségek továbbra is kontroll alatt maradnak – főleg a kisebb csapatok miatt.”