Az új autóval sokkal nehezebben lehet boldogulni egykörös futások alkalmával, éppen ezért igyekeztek a versenybeállításokat előtérbe helyezni, és ezáltal jobban kezelhetővé tenni az autót vasárnapra.
„Kiábrándító, hogy az első időmérőn 4 tizedmásodperces különbség döntött a pole-ról, de legalább tudjuk, hogy hol, és milyen teljesítményt kell találnunk a továbbiakban” – mondta a Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin.
„Nem titok, hogy az autóinkkal szenvedtünk a pályán. Közel sem olyan könnyű boldogulni velük, mint az előd W11-gyel, de Brackley-ben és Brixworth-ben mindenki keményen dolgozik az előszezoni teszt óta, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt a W12-esen, még akkor is, ha most tempóhiányban szenvedünk.”
Annak ellenére, hogy nem volt jó sebességük az időmérőn, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is a közepes gumikon várja a futam rajtját, hasonlóan a pole-ból induló Max Verstappenhez. Shovlin szerint nem lesznek stratégiai hátrányban.
„A pénteki adatok alapján nehéz a valós versenytempónkat megjósolni, de biztosak vagyunk abban, hogy javítottunk a hátsó tapadáson, szóval az kevésbé lesz problémás a versenyen. Bár nem mi vagyunk a rajtelsők, két autónk is ott van az elsők között, és van egy plusz szett kemény keverékünk, talán ezzel teremthetünk magunknak még lehetőséget.”
Ugyanakkor Hamilton arra figyelmeztet, hogy a Red Bull nagyon erős lesz a versenyen.
„Szeretném azt mondani, hogy bizakodhatunk, de szerintem a Red Bullnál még nagyjából két tizedmásodperc tartalék van.”
Bottas szerint a padlólemez körüli változások miatt szárnyal a Red Bull.
„Nem tudom, milyen filozófia szerint tervezték az autó aerodinamikáját. Biztos vagyok abban, hogy a magasabb hátsó hasmagasságra helyezték a hangsúlyt – de mennyire köszönhető ez az új szabályoknak?”
„Úgy gondolom, a teljes csomagjuk nagyon komoly: az erőforrás, a karosszéria, az aero egyaránt remek. Jó munkát végeztek a télen, ezért nekünk most még jobban kell dolgoznunk” – zárta gondolatait Bottas.