Mint arról csütörtökön lapunk is beszámolt, a Forma-1 irányító testülete egy új technikai direktíva segítségével igyekszik visszaszorítani az idei versenyautók pattogó mozgását, mely a versenyzők szerint hosszú távon komoly egészségkárosodást okozhat.
Első lépésként az FIA alaposabban ellenőrzi majd az autók alján elhelyezett kopólapokat és csúszótalpakat, azok tervezését és kopását. Meg fognak továbbá határozni egy mérőszámot az autó függőleges irányú mozgása alapján, ami határértékként szolgál a vertikális oszcillációk szintjével kapcsolatban. Mivel az FIA-nak egyelőre nincs kellő mennyiségű információja az autók viselkedésével kapcsolatban, a Kanadai Nagydíjon még nem bünteti a csapatok.
A Mercedes csapatánál örülnek annak, hogy az FIA ilyen gyorsan intézkedett a versenyzők panaszai után, és segíteni is fogják a szövetség munkáját, ám abban egyáltalán nem biztosak, hogy ez a megfelelő megoldás.
„Azt gondolom, örömteli, hogy az FIA felismerte, hogy nem egy kellemes helyzet, amikor a köridő és a versenyzők egészsége éles kontrasztban áll egymással” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
„Azt gondolom, igazán hasznos, ha ezt felismerjük, és megpróbálunk kijönni abból a kanyarból, amibe ez a sport most megérkezett. És szívesen dolgozunk konstruktívan az FIA-val, ahogy mindenki más a bokszutcában.”
„Azt kell mondjam, hogy az az általános megközelítés, hogy elő fognak állni egy mutatóval, és ha nem felelsz meg ennek, akkor bizonyos változtatásokat kényszerítenek rád, egy nehéz út számunkra. Szerintem legalábbis, ha ez lesz a járandó út, akkor ezt a mutatót, és az adatokat, melyeken alapszik, nagyon átláthatóan kommunikálni kell, és nagyon átláthatóan elérhetőnek kell lenniük – folyamatosan követhetően és mindenki számára láthatóan.”
„Szerintem ennek előfeltételnek kell lennie, különben egy borzasztó helyzetbe kerülünk, amikor is azt mondják nekünk, hogy meg kell tennünk valamit, ám viszont ránézünk egy másik autóra, ami jobban pattog, akkor feltesszük majd a kérdést, hogy ’mi a helyzet velük?’. De ha ismerjük az ő mérőszámaikat, akkor rendben van a dolog. De úgy gondolom, az általános irányvonal, hogy azt mondjuk, sportként fejlődnünk kell, nagyon is észszerű.”
Az új technikai direktíva várhatóan a két hét múlva esedékes Brit Nagydíjon lép életbe.