Russell már a rajtnál az élre tudott állni az interlagosi versenyen, miután el tudott menni a pole pozícióból startoló Lando Norris mellett. A Mercedes versenyzője ezt követően 28 körön át vezette a mezőnyt, ekkor azonban érvénybe léptették a virtuális biztonsági autós protokollt Nico Hülkenberg kicsúszása miattt.
A Mercedes úgy döntött, hogy a bokszba hívja Russellt, épp a VSC-szakasz végéhez közeledve, ami miatt néhány pozíciót veszített. Az élen haladó versenyzők azonban – köztük a későbbi győztes Max Verstappen, valamint az Alpine dobogósai, Esteban Ocon és Pierre Gasly – ekkor még nem álltak ki, és pár körrel később a verseny piros zászlós megszakítása révén szabadon cserélhettek kerekeket.
Russell a verseny után meglehetősen dühösen nyilatkozott a történtek kapcsán, elmondása szerint ugyanis ő nem akart kiállni a bokszba, és győzködte is erről versenymérnökét, miközben erősen lobbizott azért, hogy a rossz körülmények miatt szakítsák meg a futamot.
Andrew Shovlin aztán most, napokkal a verseny után elárulta, hogy a csapatnak rendkívül rövid ideje volt dönteni a kiállásról.
„Azt hiszem, utólag visszagondolva a legtöbb versenyt másként menedzselné az ember” — mondta a Mercedes mérnökigazgatója. „De ebben az esetben biztosan így tettünk volna.”
„Az egyik kulcskérdés az, hogy amint bejelentették a VSC végét, csak nagyon rövid időnk, egy-két másodpercünk volt arra, hogy George-ot kint tartsuk a pályán. Azért lett volna érdemes kint maradni, mert addigra már teljes bokszutcai időveszteséget szenvedtünk volna el.
„A legjobb az lett volna, ha kint maradunk, és megpróbáljuk a szerencsére bízni magunkat, hátha történik egy baleset – ami be is következett –, és piros zászlót lengetnek.”
A piros zászló Franco Colapinto súlyos balesetét követően került bemutatásra, ezzel pedig eldőlt, a Mercedes taktikája balul sült el. Shovlin ugyanakkor hozzátette, hogy a Mercedes általában nem veszi figyelembe a piros zászló lehetőségét a versenystratégia előrejelzésekor.
„Ezt megelőzően a kiállás számunkra logikus döntésnek tűnt, mivel Lando is kiállt, így George is megtehette ezt” — mondta. „Még mindig a többiek előtt lett volna, akik kint maradtak. Emellett élvezhette volna a friss gumik előnyét, ha nem lengetik meg a piros zászlót.”
„Normális esetben nem feltételezzük azt, hogy piros zászló lesz, mert néha bejön, néha nem. Ha biztonsági autós fázis van, és úgy döntünk, hogy kint maradunk, feltételezve a piros zászlót, ha az nem következik be, bajban vagyunk. Nyilvánvalóan azoknak a versenyzőknek, akik kint maradtak, ez a kockázat bejött, és a legjobb helyzetbe kerültek.”