Shovlin szerint az autó teljesítménye alapvetően gyenge volt, és ez nehézzé tette a versenyzést Szingapúrban. Bár az időmérőn Lewis Hamilton és George Russell viszonylag közel végeztek Lando Norrishoz és Max Verstappenhez képest, a versenyen már nem tudták tartani a lépést velük.
„Az időmérőn néhány tizeden belül végeztünk Norrishoz és Verstappenhez képest, így azt vártuk, hogy versenyben lehetünk a dobogóért” – mondta Shovlin. „Ezért döntöttünk úgy, hogy Lewis a lágy gumikon kezd, mivel próbáltunk előrébb jutni már az első körben.”
Ez a stratégia azonban hamar visszaütött. A Mercedes tempóhiánya és a hátsó gumik hőmérsékletének szabályozásával kapcsolatos problémák miatt Hamilton nem tudta kihasználni a lágy gumik előnyét, és nehéz verseny elé nézett. Shovlin elismerte, hogy a stratégiai döntés téves volt, és ez komoly hátrányba sodorta a csapatot.
Miközben Hamilton a rossz stratégiával küzdött, Russellnek védekezésre kellett berendezkednie. A fiatal brit pilóta Oscar Piastri McLarenjével szemben nem tudta felvenni a harcot, hiszen a McLaren tempója és gumielőnye egyértelmű volt. Shovlin kiemelte, hogy Russellnek mindent meg kellett tennie azért, hogy minimalizálja a veszteségeket, különösen Charles Leclerc támadásai ellen.
„Ő sokkal gyorsabb volt, és gumielőnyben is volt, így egyértelmű volt, hogy át fog jutni rajtunk. George jól teljesített, hogy tartani tudta a keményen támadó [Charles] Leclerc Ferrariját, és minimalizálta a kárt” – folytatta Shovlin.
A Mercedes most egy háromhetes szünet előtt áll, amely lehetőséget biztosít arra, hogy alaposan elemezzék és megértsék, miért volt ilyen gyenge a tempójuk Szingapúrban. Bár a hétvége során voltak pillanatok, amikor versenyképesek voltak, a csapat még nem találta meg a megoldást az autó teljesítménybeli problémáira. A mérnökigazgató azonban optimista maradt a szezon hátralévő részére vonatkozóan.
„Voltak pillanatok a hétvége során, amikor versenyképesek voltunk, tehát tudjuk, hogy van benne potenciál” – mondta Shovlin.
A Mercedes idén hullámzó teljesítményt mutatott: a nyári szünet előtt még úgy tűnt, hogy az istálló képes lesz rendszeresen harcolni az élmezőnnyel, hiszen három győzelmet is arattak a nyári szünet előtti négy futamon. Azonban a szünet után a csapat teljesítménye visszaesett, és azóta csak egyetlen dobogós helyet sikerült szerezniük – George Russell 3. helyét Azerbajdzsánban.
A Mercedes most az Amerikai Nagydíjra készül, ahol a csapat reméli, hogy új fejlesztésekkel közelebb kerülhetnek az élmezőnyhöz. Shovlin megerősítette, hogy az autóra egy olyan csomagot visznek, amelytől jelentős javulást várnak.
„A következő versenyen fejlesztéseket viszünk az autóhoz, és reméljük, hogy ezek közelebb visznek minket az élmezőnyhöz” – zárta Shovlin.