Az ezüstnyilak számára döcögősen kezdődött az idei bajnokság, az évad előrehaladtával azonban sikerült formába lendülniük — olyannyira, hogy már három versenyt is megnyertek. A jelentős formajavulás viszont nem feltétlenül a radikális fejlesztések eredménye volt, sokkal inkább azé, hogy sikerült megoldani azokat a problémákat, melyek hónapokon át hátráltatták az istállót.
Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója azt mondta, az a teljesítmény, amit az elmúlt időszakban mutattak, rengeteg kemény munka eredménye.
„Nem igazán volt áttörésszerű pillanat” — mondta a szakember. „Mindig is úgy gondoltuk, hogy ez az autó a jó napjain gyors lehet. De az, hogy ezt az egész hétvégén meg tudjuk mutatni, az év elején némi kihívást jelentett számunkra. Most már jobban használható.”
„Ez nem egy fejlesztés eredménye. Sok olyan dolgon múlt, amit azért tettünk, hogy megpróbáljuk megoldani ezeket a problémákat. Ahogy mondtam, meglepődtünk, hogy nem voltunk gyorsabbak a kezdetekkor. Azt gondoltunk, hogy jó autót építettünk, és valójában jó is volt, csak voltak problémák, amelyeket meg kellett oldanunk. Most látjuk ennek a kemény munkának az eredményét.”
Shovlin szerint az a fejlődés, amit elértek az évad első felében, remekül példázza, hogy milyen jó összhang van a Mercedes csapatának egyes részlegei között.
„Ez is csak azt mutatja, hogy mennyire jól működik a szervezetünk. A Forma-1-ben a siker nagy része a tanuláson és az ötleteken múlik. Jelenleg a tanulás üteme magas, és az ötletek generálása is jó volt ebben az évben. Végső soron innen származnak az új alkatrészek és fejlesztések.”
A Mercedesnek az is segített, hogy nagyobb összhangba került az, amit a szélcsatorna és a szimulációk jósoltak azzal, ami a valóságban történik.
„Minél jobbak a modelljeid, annál jobban tudsz offline fejleszteni” — magyarázta Shovlin. „Ahogy mondtuk, sok különböző modellünk van, és az összhang soha nem tökéletes, de ez egy olyan terület, ahol határozottan javulást láttunk. Az a képesség, hogy modellezni tudjuk, mit fog csinálni az autó, manapság az egyik legjobb módja a fejlesztésnek, amikor nem áll rendelkezésre végtelen mennyiségű szélcsatornás vagy pályatesztelési lehetőség.”