A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megerősítette, a Forma-1-es motorgyártók a következő idénytől kezdődően nem kínálhatnak elavult egyéves erőforrásokat partnercsapataiknak, hacsak a mezőny tagjai egyhangúlag nem döntenek ennek ellenkezőjéről.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megerősítette, a Forma-1-es motorgyártók a következő idénytől kezdődően nem kínálhatnak elavult egyéves erőforrásokat partnercsapataiknak, hacsak a mezőny tagjai egyhangúlag nem döntenek ennek ellenkezőjéről.
A Red Bull és a Toro Rosso jövő évi szereplése továbbra is kérdőjeles, miután az osztrák energiaital-gyártó vállalat sem a Mercedesszel, sem a Ferrarival nem tudott megállapodni.
Utóbbi gyártó a hírek szerint hajlana az üzletre, ám csak akkor, ha jövőre a Red Bull a 2015-ös V6-os motorokat használná – a Milton Keynes-i istálló ebbe értelemszerűen nem akar belemenni.
Az FIA azonban szerdán nyilvánosságra hozta a 2016-os szabályokat, melyek világosan kimondják, a Ferrari és mindegyik gyártó csak és kizárólag aktuális motorokat kínálhat partnereinek.
A 2016-os Sportszabályzat 23.5-ös cikkelye kimondja, csak azokat az erőforrásokat lehet használni a versenyeken, melyek megegyeznek az FIA által az idény elején homologizált specifikációkkal.
Habár a regulák nem teszik lehetővé különféle specifikációk használatát, nem szabnak gátat annak, hogy a gyártók jobb motorvezérlő szoftvert vagy üzemanyagot használjanak annak érdekében, hogy előnybe kerüljenek partnercsapataikkal szemben.
A szabályok változtatásához a csapatok egyhangú támogatása szükséges, a Forma-1-es motorgyártók azonban csütörtökön összeülnek az FIA képviselőivel, így nem kizárt, hogy sikerül valamiféle kompromisszumot kötni, ha az segít a Red Bull csapatain, vagy a Ferrarin.
A Forma-1 csapatai korábban már kifejezték támogatásukat azzal kapcsolatban, hogy korábbi motorokat is használhassanak, ezt azonban még az F1 Bizottságának következő ülésén meg kell vitatni.