Mick Schumacher F1-es debütálása sokáig döcögősen haladt: 2021-ben a mezőny végén tanyázó Haasszal esélye sem volt a pontszerzésre, idén pedig, noha a csapat visszatért a középmezőnybe, a szezon elején a német még nehezen találta az összhangot az autóval, miközben csapattársa, Kevin Magnussen vitte a hátán az istállót erősebb eredményeivel.
Az addig elsősorban autótöréseivel a figyelmet magára irányító Schumacher a nyár kezdetével aztán már produkált néhány összeszedettebb futamot, Silverstone-ban egy 8. hellyel meglett a régóta hajszolt első pontszerzés, amit még stabilabb teljesítménnyel, egy speilbergi 6. pozícióval fejelt meg.
Steiner szerint nem csak látszat Schumacher formajavulása, a dél-tiroli csapatvezető elmondása szerint pontosan látta, mikor változott meg valami a német hozzáállásában.
„Nem tudom, hogy Monacót követően kevesebb kockázatot kezdett-e vállalni, de Kanadában már megfigyeltem a változás jeleit, ahol magabiztosabbnak és nyugodtabbnak tűnt, egyszerűen nem akart folyamatosan többet elérni annál, ami lehetséges” – idézi Steinert a racingnews365.com.
„Nehéz belelátni a versenyzők fejébe, mert egyszerűen magukra öltik a pókerarcot, de Kanadában egyszer csak megláttam: onnantól úgy tűnt, sokkal könnyebben veszi az akadályokat, aztán Silverstone-ban és Ausztriában az eredmények is elkezdtek jönni. Remélhetőleg a folytatás is hasonló lesz.”
„Mindannyian szeretnénk, hogy Mick eredményes legyen, mert ha Mick eredményes, akkor mi is azok leszünk, hiszen tagja a csapatnak” – fogalmazta meg szájbarágósan a nyilvánvaló tényt.
Az ominózus montreali formajavulás előtt Schumacher több kisebb-nagyobb autótöréssel okozott extra munkát a csapatnak, na meg kiadásokat, ami a mezőny legalacsonyabb büdzséjéből gazdálkodó Haas számára komoly érvágást jelentett. A monacói futamon történt baleset után, amely során Schumacher a kettészakadt autóból szállt ki sértetlenül, Steiner a tőle megszokottnál is erélyesebb hangvétellel kritizálta versenyzőjét.
„A reakcióm Monte-Carlóban nagyon egyenes volt, de továbbra is azt hiszem, hogy az volt a helyes lépés ahelyett, hogy azt mondtam volna, minden rendben, semmi probléma. A csapatban mindenkit bosszantott, ami történt, és nem is csak az autón esett károk miatt. Azért is, mert ott olyan kockázatot vállalt, amit nem volt érdemes, ilyet pedig egy versenyző nem csinálhat, önmaga, az autója és a csapat költségvetése miatt sem” – hangsúlyozta Steiner.
Schumacher formulaautós pályafutásában egy másik tendencia is egyre erőteljesebben kirajzolódik. Talán véletlen, talán nem, de a német a Forma-3-ban, a Forma-2-ben és most a Forma-1-ben is pontosan másfél szezon után produkált látványos szintlépést. A két utánpótlás-kategóriában ekkor kezdte el halmozni a dobogókat, hogy az év végéig egészen a bajnoki címig meneteljen, és bár az F1-ben egyelőre alacsonyabb célokért küzdhet, de az elmúlt néhány futam alapján szintén megfigyelhető nála egy komolyabb formajavulás.