A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery elmondta, hogy a kevés esős tesztelési lehetőség vezetett ahhoz, hogy az autók a korábbinál nehezebben irányíthatók vizes pályán a Forma-1-ben.
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery elmondta, hogy a kevés esős tesztelési lehetőség vezetett ahhoz, hogy az autók a korábbinál nehezebben irányíthatók vizes pályán a Forma-1-ben.
Bár a versenyzők teljes mértékben helyeselték, hogy az FIA negyven perccel elhalasztotta az időmérő harmadik etapját a Brazil Nagydíjon a nagy eső miatt, többen panaszkodtak a Pirelli esőgumijainak gyenge teljesítményére.
„Ki tud szorítani egy kis álló vizet, azonban közel sem annyit, mint amihez karrierem korábbi szakaszában hozzá voltam szokva” – mondta a Lotus finn pilótája, Heikki Kovalainen.
A Pirelli jelezte, hogy jövő évi vizes abroncsain már sikerült előrelépést elérnie, azonban Hembery elmondta, hogy amíg csak korlátozott lehetőségük van a tesztelésre, senki ne várjon tőlük átütő eredményeket ezen a téren.
„Sikerült változtatnunk a jövő évre, azonban a nap végén a vizes gumikat úgyis a pályán fejlesztjük, mikor vizes a burkolat, ám erre csak nagyon ritkán van lehetőségünk” – magyarázta.
„Minden évben javultunk, a jövő évi extrém esőgumik jobban viselkednek majd álló vízben, és a köztes esőgumikon is sikerült javítanunk.”
„Komoly változások lesznek jövőre, így nagyon szeretnénk, ha lenne egy 2014-es versenygépünk, amivel kihajthatnánk Paul Ricardon a pályára, és tesztelhetnénk, azonban attól tartok, hogy erre soha nem lesz lehetőségünk.”
A Williams versenymérnöke, Xevi Pujolar szerint a gumiháború, ami 2006-ig jellemezte a Forma-1-et, segíthetne abban, hogy még jobb gumik legyenek a sportágban, azonban megérti, hogy annak költségvonzata miatt ez egyelőre nem lehetséges.