A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery bevallotta, hogy cégét hátrányosan érintette a Red Bull éles kritikája az idei szezonban, holott a nyári szünet utáni időszak az energiaital-gyárosok hihetetlen dominanciájáról szólt.
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery bevallotta, hogy cégét hátrányosan érintette a Red Bull éles kritikája az idei szezonban, holott a nyári szünet utáni időszak az energiaital-gyárosok hihetetlen dominanciájáról szólt.
A Red Bull egyike volt azon csapatoknak, akik komoly kritikával illették az olasz beszállítót az idei évben tapasztalt gumiproblémák miatt.
Hembery úgy gondolja, hogy mindez gyengítette a Pirelli pozícióját, és csalódottságának adott hangot amiatt, hogy éppen egy olyan csapat élt a kritikával, amely ilyen komolyan dominált a szezon második felében.
„Csalódás volt, hiszen mindenkinek hasonló kihívásai voltak” – mondta a szakember. „Mindezt azért is volt különösen szomorú látni, mert egyértelműen domináltak, és teljesen simán nyerték a bajnokságot – teljesen felesleges volt a sok kritika, amit el lehetett volna kerülni.”
„Partnerek és vetélytársak vagyunk. Mindig is hangoztattuk, ha minden résztvevő és maga a sport vezetése is azt akarja, hogy változtassunk, akkor azt mi megtesszük, de a média nyomás alá helyezni bennünket, elég lehangoló.”
Bár a Pirelli idei abroncsai sok kritikát kaptak, különösen a Brit Nagydíj után, mikor számos defekt történt, Hembery elmondta, hogy nem szabad elfelejteni, hogy ők pontosan olyan abroncsokat biztosítottak, amiket a Forma-1-es csapatok és vezetők kértek tőlük az idei évre, mikor az izgalom fokozása volt az egyik fő cél a kevésbé strapabíró gumikkal.
„Néha azt éreztük, hogy egyesek elfelejtették, miért is csináltunk bizonyos dolgokat, miért is néznek ki így az abroncsok, és ez elszomorító” – tette hozzá.