A spanyol pilóta a 12. helyről vágott volna neki a dohai futamnak, ám mintegy egy órával a bokszutca nyitása előtt a Ferrari felfedezett egy technikai problémát versenyautóján. Sainz végül az üzemanyagrendszer meghibásodása miatt nem tudott elindulni a futamon, így a Ferrari csupán Charles Leclerc-re támaszkodhatott a versenyen. Fred Vasseur csapatfőnök elárulta, természetesen nem elégedettek a hétvégi eseményekkel, hiszen pontokat veszítettek közvetlen ellenfelükkel, a Mercedesszel szemben.
„Nem lehetünk elégedettek azzal, ahogy a dolgok alakultak ezen a hétvégén, mivel pontokat veszítettünk legközelebbi ellenfelünkkel szemben, és képtelenek voltunk a rajtrácsra állítani Carlost egy megbízhatósági probléma miatt” – mondta a francia szakember.
„Viszont azt gondolom, a tőlünk telhető legtöbbet értük el Charles-lal. Az extrém körülmények közepette nagyon jól vezetett, a szerelők pedig három kiváló bokszkiállást abszolváltak. A középső etapban talán lelassított bennünket egy kicsit a forgalom, de amúgy sem lett volna könnyű magunk mögött tartani George Russellt.”
A katari hétvége váratlan kihívásokat is tartogatott a mezőny számára, pénteken este ugyanis kiderült, hogy a dohai pálya kerékvetői sérüléseket okoztak bizonyos abroncsokon. Emiatt végül módosítottak a pályahatárokon, a vasárnapi versenyen pedig kötelezően betartandó maximális etaphosszokat határoztak meg – ezzel lényegében kötelezővé tették a legalább három kerékcserét.
Vasseur elárulta, nem kizárt, hogy a problémás kerékvetők Sainz autójának meghibásodásában is szerepet játszottak.
„Kaotikus hétvége volt a nagyon kemény körülmények között, és néhány váratlan tényező is szerepet játszott, kezdve a kerékvetőkkel kapcsolatos problémákkal, amiknek valójában közük is lehet Carlos SF-23-asának meghibásodásához.”
„Charles ötödik helyének köszönhetően 10 ponttal megyünk haza, és már elkezdünk felkészülni az amerikai tripla fordulóra, ami valószínűleg nagyon kemény lesz.”