Az energiaital-gyárosok egyelőre még nem fedték fel, pontosan mikor is láthatja először a nagyközönség az új, RB16-os modellt, a Motorsport-Magazin.com című internetes lapnak adott exkluzív interjúban azonban a Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko felfedte, Silverstone-ban gurul pályára először az új betontorpedó.
„Az előkészületek nagyon jól haladnak. Az elmúlt évvel ellentétben az ütemterv előtt járunk. Február 12-én, Silverstone-ban pályára is visszük az autót, ezt megelőzően pedig az autónk már a próbapadon fut” – mondta a szakember, arról azonban nem ejtett szót, lesz-e ünnepélyes prezentációjuk.
Marko azt viszont elárulta, remekül halad a 2020-as modell fejlesztése, és úgy véli, sikerült orvosolni a gyenge pontokat.
„Korábban az volt az egyik gyenge pontunk, hogy mindig időbeli csúszással kezdtük a szezont. Azt gondolom, ezt most sikerült orvosolni. Kielemeztük a gyengeségeinket, ebből pedig azt szűrtük le, hogy általában egészen Barcelonáig késésben vagyunk. Tavaly viszont csak Ausztriától kezdve sikerült elkapnunk a lendületet.”
„Pozitív mérleggel zártuk az évet, és ezért dicséret illeti a Hondát, hiszen egyetlen motorhibánk sem volt a versenyhétvégéken. Motorcserénk volt, amikért hátrasorolásokat kaptunk a rajtrácson, de ezt tudatosan csináltuk, és nem azért, mert a motorok nem bírták volna. Egyszerűen azért, mert így növelni tudtuk a teljesítményünket.”
„Az együttműködésünk már az első tesztnaptól kezdve nagyon-nagyon jól ment, és egyre jobb lett. A Honda tartotta magát ahhoz, amit ígért. Abszolút elégedettek vagyunk. Három győzelmet szereztünk, de öt is összejöhetett volna. Ami a kasztnit illeti, sajnos nem kezdtünk túl jól az új első szárny miatt, az ugyanis problémákat okozott számunkra. Volt egy fejlesztési csomagunk Franciaországban, de ez még nem igazán működött, aztán a Red Bull Ringen érkezett az új első szárny, amivel először tudtunk versenyképesek lenni.”
A Red Bull tanácsadója szerint nehéz lesz legyőzni a Mercedest idén is, ugyanakkor meggyőződése, hogy egy nagyon ütőképes csomaggal állhatnak elő már az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon.
„Egyértelmű, hogy a Mercedes a favorit Lewis Hamiltonnal, viszont már tudjuk, mik voltak a gyenge pontjaink, és keményen dolgoztunk ezeken. Ausztriától kezdve az autónk szinten mindenhol versenyképes volt, és úgy véljük, hogy a karosszériával és a Honda-motorral egy szintre kerülhetünk. Tavaly későn lendültünk formába, idén viszont a Mercedeshez hasonlóan minden pályán azonnal versenyképesnek kell lennünk. A gumikat is jól kell értenünk. De azt gondolom, erős csomagunk lesz.”