Bár meg van elégedve motorpartnere munkájával, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner mégis úgy gondolja, hogy a Renault V8-as erőforrása az idei autó leggyengébb pontja, ugyanis a franciák egysége 20-30 lóerővel tud kevesebbet, mint a riválisoké.
Bár meg van elégedve motorpartnere munkájával, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner mégis úgy gondolja, hogy a Renault V8-as erőforrása az idei autó leggyengébb pontja, ugyanis a franciák egysége 20-30 lóerővel tud kevesebbet, mint a riválisoké.
Annak ellenére, hogy a tavalyi évben engedélyt kapott az FIA-tól, hogy a motorfejlesztési tilalom ellenére hozzányúljon motorjához, és felzárkózzon a többiekhez, a Renault erőforrása még mindig az egyik leggyengébb a mezőnyben.
Legalábbis ezt állítja a Red Bull Racing csapatfőnöke, aki bízik abban, hogy a szövetség lesz olyan sportszerű, hogy ismét engedélyezi a felzárkózást, máskülönben nem lesz más választása az energiaital-gyárosoknak, mint új beszállító után nézni 2011-re.
„A Renault egy fantasztikus partner, öröm vele együtt dolgozni, ráadásul ugyanolyan feltételeket biztosít számunkra, mint gyári csapata számára” – mondta Horner.
„Azonban a probléma az, hogy a jelenlegi szabályok szerint, ahogyan a jelenlegi motorfejlesztési tilalom működik, mind az előnyök, mind a hátrányok befagyasztásra kerülnek.”
„Talán valaki azt gondolja, hogy ez elég ironikusan hangzik, hiszen most itt ülök, és a motor miatti hátrányról beszélek, miközben eddig minden futamon az élről rajtolhattunk, és már három futamgyőzelmet szereztünk az idei évben.”
„Azonban ez is azt mutatja, hogy a srácok mennyire jó munkát végeznek a karosszéria terén, fantasztikusan dolgoznak, mert nagyjából 20-30 lóerővel gyengébb egység dolgozik a mi autónkban, mint riválisokéban.”
„Bár egyelőre előnyben vagyunk a karosszéria miatt, ez két-három verseny múlva már nem biztos, hogy így lesz, és akkor már a motorteljesítmény lesz a döntő tényező.”
“Úgy gondolom, hogy nem sportszerű három-négy évre betiltani a motorfejlesztéseket, mert ezzel a hátrányokat, és az előnyöket is befagyasztja az ember, és ebből nincs kiút.”
„A gyártóknak össze kell dugniuk a fejüket, és meg kell egyezniük egy olyan formulában, ami előremutat” – magyarázta.
Az év elején volt arról szó, hogy a gyártók idén is kiegyenlíthetik a motorok teljesítményét, ám az FIA a korábbi gyakorlattal ellentétben ezt csak akkor engedélyezte volna, ha nem a legjobb, hanem a legrosszabb motorhoz állítják a motorokat, tehát lettek volna olyan motorgyártók, melyeknek le kellett volna fojtaniuk egységüket.
Bár egyelőre még nem tudni, hogy mi lesz jövőre, és azt követően, még a 2013-ban érkező új motorformula előtt, Horner elmondta, hogy nagy valószínűséggel csak abban az esetben fognak hosszabbítani a Renault-val, ha a franciák javíthatnak erőforrásukon.
„Nagyon elégedettek vagyunk azzal a támogatással, amit a Renault-tól kapunk” – mondta a szakember. „Amennyiben kiegyenlítésre kerülnek a motorok, akkor semmi okunk nincs arra, hogy új beszállító után nézzünk.”