Az energiaital-gyárosok remek eredménnyel zárták a kvalifikációt, hiszen Max Verstappen megszerezte a rajtelsőséget, Sergio Perez pedig a 3. helyről startolhat majd.
Pedig a hétvége döcögősen indult a Red Bull számára, Max Verstappen hátránya az első szabadedzésen közel 1 másodperc volt a Mercedesekhez képest.
Mivel a Pirelli lágy keverékű abroncsaiból nehéz volt optimális teljesítményt kihozni egy teljes gyorskörön át, a Q2-ben látottak alapján az osztrákok fontolgatták, hogy az utolsó szakaszban is a közepes keverékű abroncsokat használják.
„Tovább optimalizáltuk az autónkat, és még azt is fontolgattuk, hogy az időmérő harmadik szakaszának [Q3] a közepes keverékű gumikkal vágunk neki” – mondta Helmut Marko a német Sky Sport F1 televíziónak. „De aztán láttuk azt is, hogy ha nem terheljük túl a gumit az első szektorban, a lágy keverék gyorsabb.”
„Nagyon büszkék vagyunk technikusainkra, hogy így sikerült optimalizálniuk az autót, figyelembe véve, hogy az első edzésen még 1 másodperces hátrányban voltunk.”
Arra a kérdésre, hogy miért tartott olyan sokáig, mire jól belőtték az autót Austinban, Marko kifejtette: „A mi autónkat egy kicsit talán nehezebb beállítani, mint a Mercedesét.”
„Ők úgy jöttek ide, hogy tudták, gyorsak lesznek. De mi is tudjuk, hogy van bennünk potenciál, csak elő kell azt csalogatni. Max talán egy kicsit túl agresszív volt pénteken. Nagyon túlmelegítette az abroncsokat az első szektorban, így az utolsóra már semmi nem maradt.”
„Szombaton már jobban teljesített ezen a téren. De Perez is nagyon jó volt. Főleg a közepes keveréken volt biztató a tempónk. Szóval kissé optimisták vagyunk a versenyt illetően.”