Az olasz istálló ugyan a legutóbbi két versenyen magabiztos győzelmet aratott, a technikai problémák bizony nem kerülték el a csapatot: a legutóbbi, ausztriai versenyen Carlos Sainz motorhiba miatt volt kénytelen kiállni, és nem először fordult elő idén, hogy a Ferrarinak problémája támadt az egyébként kiváló erőleadásra képes V6-ossal.
„Jó verseny volt, de visszatekintve elég nehezen alakult. Az elején mindent beleadtunk, de a gumik egyre rosszabbak és rosszabbak lettek. Azt gondolom, Leclerc mindenki másnál gyorsabb volt. Max ugyanakkor nagyszerű munkát végzett azzal, hogy megtartotta a 2. helyet, és megfutotta a leggyorsabb kört” – fogalmazott Masashi Yamamoto, a Red Bull motortanácsadója.
„A verseny vége felé azt gondoltam, érdekesen alakul majd a futam [amikor Leclerc-nek gondja támadt a gázpedállal], de a Ferrari gyorsabb volt. Viszont azt gondolom, a Red Bull is mindent beleadott. A sprintfutamot megnyertük, a versenyen pedig másodikként zártunk, és nem sok pontot veszítettünk a bajnokságban.”
Yamamoto szerint a Ferrari motorproblémái is azt mutatják, hogy ők még mindig jobb munkát végeznek az olaszoknál az erőforrás tekintetében.
„Igaz, hogy a Ferrari erős volt, de elnézve Sainz elszálló motorját, szerintem a HRC és a Red Bull Powertrains jobban teljesít az abszolút teljesítményt tekintve, beleértve a megbízhatóságot is” – mondta a szakember, majd hozzátette, számított arra, hogy a júliusi versenyeken a Ferrari lesz jobb formában.
„Nem gondolom, hogy változott az erősorrend. Eredetileg is azt gondoltam, a Ferrari lesz előnyben a négy júliusi versenyen, kivéve a soron következő, franciaországi viadalt. Úgy voltam vele, hogy legjobb esetben két győzelem és két vereség lesz, a realitás viszont az egy győzelem, három vereség.”