A Milton Keynes-i istálló annak reményében vágott neki a 2020-as Forma-1-es bajnokságnak, hogy a győzelmekért harcolhat majd a Mercedes ellen, a szezon első két, spielbergi futamán azonban képtelen volt legyőzni a német istállót.
Az viszont bizakodással töltötte el a Red Bull csapatát, hogy versenyautója a lassú kanyarokban igazán erősnek bizonyult, ez pedig hétvégén, a Hungaroringen nagy előny lehet.
A Red Bull F1-es csapatát irányító Christian Horner szerint a Mercedes Ausztriában főleg az egyenesekben volt előnyben.
„A végsebességük igazán megkapó volt. A kanyarsebességük annyira nem” – mondta a szakember.
„Vannak kanyarok, amelyekben mi jobbak vagyunk, és olyanok is, melyekben nem annyira. De a spielbergi pályán a végsebességük igazán lenyűgöző volt, szóval nagyot léptek előre a tél folyamán.”
A szűk és kanyargós Hungaroring viszont más képet festhet: a Red Bullnál pedig igazán bizakodóak.
„A magyarországi egy másféle pálya, nem igaz?” – tette fel a költői kérdést Paul Monaghan, az istálló főmérnöke. „Van egy már-már jelentéktelen egyenes, és nagyon sok kanyargós rész. A kanyarsebesség pedig alacsonyabb, mint Spielbergben.”
„És mindegyik ugyanolyan tempójú. És azt hiszem, Magyarországot általában kevésbé sújtja az olyan változékony időjárás, mint az Alpokban. És általában elég szelesek a körülmények, szóval eltérő kihívások várnak ránk.”
„Ki tudja? Talán jobbak lehetünk ott. Szóval felszívjuk magunkat, amennyire csak lehet, fejlesztjük az autót, és megpróbálunk megküzdeni velük, és remélhetőleg le is győzhetjük őket.”
A Red Bull szerint ráadásul a külső tényezők is a Mercedes malmára hajtották a vizet: a hűvösebb időjárás például kifejezetten kedvezett a német istálló autóinak.
„A Mercedes alulteljesített Ausztriában az elmúlt években. Küszködtek a hőséggel, és most pénteken is szenvedtek a melegben” – mondta Horner.
„De aztán nagyon lehűlt, és jól szerepeltek. Meg is érdemelték az eredményt. Ők voltak a legjobbak, mi pedig még keményebben fogunk dolgozni, hogy legyűrjük őket.”