Izgalmas stratégiai harcba torkollt a Forma-1-es Holland Nagydíj, amelynek középpontjában kétségkívül a Mercedes és Max Verstappen összecsapása állt. A zandvoorti futamot Verstappen határozottan uralta, ám a versenytáv utolsó harmadában biztonsági autót küldtek a pályára, ami alaposan felzavarta a stagnáló erőviszonyokat.
Az ekkor még második-harmadik helyet elfoglaló Mercedesek gumielőnyben követték az élen álló Verstappent, ezért a Red Bull pilótája úgy döntött, feladja a vezetést, és kér egy friss szett lágy abroncsot a csapatától. A Mercedes Lewis Hamiltonnal így megörökölte a vezetést, ám a másik autójukat ahelyett, hogy kint tartották volna Hamilton mögött, inkább kihívták szintén lágy abroncsokért. Verstappen a biztonsági autó mögött így közvetlenül Hamilton mögé zárkózott fel, akit az újraindítást követően azonnal könyörtelenül meg is előzött. A Red Bull csapatfőnöke furcsának tartotta a riválisok stratégiáját.
„Egészen meglepett, hogy George-ot nem használták Lewis hátvédjének. A bokszkiállásával Max előtt megnyílt az út a gumihátrányban lévő Lewis felé. Ahogy a bokszfalunkhoz értek, Max már mellette volt, onnantól pedig kizárólag a verseny irányítása volt a dolga” – fogalmazott Christian Horner.
A Red Bull csapatfőnöke elárulta, aggasztotta őket a helyzet, amikor ezt megelőzően az élen autózó, gumihátrányban lévő Verstappen mögött két Mercedes csökkentette a hátrányát folyamatosan.
„A legnagyobb aggodalmam az volt, hogy kettő lesz egy ellen. George aztán kiállt a bokszba, így Max és Lewis egy az egyben csapott össze egymással” – tette hozzá Horner.