A Red Bull és a Ferrari idén a legtöbb pályán szoros csatát vív egymással, habár versenyautók meglehetősen eltérő tulajdonsággal rendelkeznek. Miközben a Red Bull RB18-asa az egyenesekben és a tempósabb kanyarokban ütőképes, addig a Ferrari F1-75-öse a lassabb szekciókban tud kimagaslót nyújtani.
Az energiaital-gyárosok főmérnöke, Paul Monaghan ugyanakkor azt mondja, nem félnek elindulni egy másik irányba, hogy alkalmazkodjanak bizonyos versenypályákhoz a szezon során.
„Tanuljunk a programunk és a köridőink fejlesztését. És mindez relatív a többiekhez mérve. Megnézhetjük, miben jó a Ferrari, és miben rossz. És azt gondolom, naivak lennénk, ha nem tennénk” – mondta a szakember.
„A lassabb kanyarokban igazán erősek. Mi pedig a pálya egyéb területein vagyunk gyorsak. És van egy nagy látható nyomvonal, ha időnként megnézzük, hogyan érjük el a köridőket, és ők hogyan érik el a sajátjaikat. Hogy beragadtak-e ebbe a mintába? Nem tudom. Hogy mi beragadtunk-e? Nem, egyáltalán nem. Nyitottak vagyunk a változtatásra.”
„Ha egyhelyben állsz ebben a sportban, gyakran lemaradsz, ha tehát nem tanulunk, nem nézzük át és gondolunk újra dolgokat, az elbizakodottság lenne részünkről.”
„Jelenleg azt mondanám, elégedettek vagyunk a mostani állapotunkkal, és úgy gondolom, Baku mindenkit egy bizonyos irányba terel majd. Szerintem Silverstone kreálhat egy kis különbséget, ha mondhatjuk így. És Spielbergben is eltérő megoldásokat láthatunk.”
„Arra számítok, hogy Magyarországon ismét konvergálódnak a dolgok, de ez a pálya természetéből fakadt, és abból, hogyan tudjuk a legjobban elérni a megfelelő köridőt. Szóval úgy gondolom, hogy jelenleg meglehetősen jól alakítottuk ki ezeket a dolgokat. De mire megérkezünk Abu Dhabiba, lehet, hogy jól döntöttünk, de lehet, hogy nem.”
Monaghan elismerte, a Red Bull és a Ferrari nagyon közel volt egymáshoz a múlt hétvégi Monacói Nagydíjon. Bár Charles Leclerc magabiztos előnnyel szerzett pole-t, valójában nem volt annyira lemaradva a Red Bull.
„Mindig kissé szubjektív lesz az, hogy milyen az ellenfél relatív tempója. Szerintem naivak lettünk volna, ha azt gondoljuk, a Ferrari most el fogja ejteni itt a labdát. És remélem, hogy ők is így gondolkodtak rólunk. Úgy tűnik, mindkét csapat elérte a célját. Azt gondolom, ha egyszer erős autód van, akkor nem szabad úgy megérkezned erre a pályára, hogy különösebben félj tőle. Bizonyos pályakarakterisztikák egyes autók problémáit felerősíthetik, másokét pedig elfojthatják, de minden egyes csapatnak a saját feladata az, hogy dolgozzon ezen. Semmiképpben sem mondanák értékelést arról, hogy a többiek miképp álltak ehhez hozzá, mik az erősségeik és gyengeségeik. Elegendő az, hogy a saját portádon megpróbálsz fejlődni az autóddal, és a benne rejlő lehetőségeket teljes mértékben kihasználni.”