Ahogyan arról az F1Világ is beszámolt, várhatóan heteken belül eldől, hogy a Volkswagen-csoport két márkája 2026-ban megérkezik a száguldó cirkuszba motorgyártóként.
A Red Bull jelenleg a Honda erőforrásait használja a Forma-1-ben, és bár a japánok az idei szezon végén kivonulnak a sportból, az energiaital-gyárosok továbbra is használhatják egységeiket.
Azokat egyébként jövőre még a Honda szereli össze szakurai központjában, 2023-ban viszont már a Red Bull Milton Keynes-i központjában készülnek.
A Red Bull számos szakembert szerződtetett már motorrészlegére, 2026-tól pedig már saját magának fejlesztené az erőforrásokat.
„Új gyártóként tekintünk magunkra” – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Motor und Sport című német lapnak.
„A motorokat, amiket 2026-ig használunk, nem mi fejlesztettük. A miénk a használati jog, de komplikált a történet. Használhatjuk őket, de nem megengedett, hogy továbbfejlesszük azokat.”
Marko beszélt arról is, nyitottak arra, hogy a jövőben együttműködjenek a Porschéval vagy az Audival.
„Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy mindent függetlenül csináljunk. Ha érkezik egy olyan partnerség, ami növeli az erősségünket és a minőségünket, akkor nyitottak vagyunk rá.”
„Ahogy mondtam, ez csak 2026-tól lenne érvényes.”
A szakember hozzátette, várhatóan tavaszra elkészülnek a motorrészleg létesítményei Milton Keynes-ben, ám még nem állt teljesen össze a csapat.
„Nagyon jó gyökerekkel rendelkezünk a struktúránkat tekintve. De még egy-két pozíció hiányzik. Nemcsak a Mercedestől szereztünk szakembereket, hanem a többiektől is.”
„Áprilisra vagy májusra el kell készülnie, tehát jövő tavaszra.”