A Forma-1-ben nem ritka, hogy a csapatok a határokat feszegetik bizonyos megoldásokkal, az aerodinamikai elemek hajlékonyságát pedig természetesen szigorúan ellenőrzi a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), sőt, az elmúlt években több alkalommal is szigorításokat vezettek be úgy a szabályok, mint az ellenőrzések terén.
Az Auto Motor und Sport című német szaklap jelentése szerint azonban ennek ellenére is vannak olyan megoldásokat, melyek legalitása megkérdőjelezhető: a lap szerin a Red Bull állítja, a McLaren által használt első szárny túlzott mértékben hajlik, akárcsak a Ferrarié. Sőt, úgy hírlik, az az első szárny, mellyel a Mercedes nemrégiben jelentős előrelépést tudott tenni ezen a téren, szintén az energiaital-gyárosok látóterébe került.
Úgy tudni, a Red Bull a Mercedes új megoldását is elkezdte alaposan górcső alá venni, a televíziós felvételek alapján pedig okuk is van erre, a Monacóban első ízben kipróbált első szárny ugyanis jobban hajlik, mint a korábbi specifikáció.
A Mercedes technikai igazgatója, James Allison nemrég igencsak pozitívan nyilatkozott az újításról, és a kanadai hétvégét követően George Russell is arról beszélt, egyértelmű előrelépéseket tudtak megtenni az újításoknak köszönhetően.
Nyitókép: Tóth Zsombor