A Red Bull teljesen új motorokat akar 2026-tól - F1VILÁG.HU

A Red Bull teljesen új motorokat akar 2026-tól

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint a száguldó cirkusznak „tiszta lappal” kellene indulnia az új generációs motorokkal kapcsolatban. A királykategória résztvevői a mai időmérőt követően egyeztetnek majd az új motorszabályokról.
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 02: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Red Bull Racing RB16B Honda during practice ahead of the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 02, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Clive Rose/Getty Images)

A Forma-1 vezetősége még februárban jelentette be, hogy az új motorformula bevezetését előrébb hozzák egy évvel, tehát 2025-ben debütálnak majd az új generációs aggregátok – ezzel egyidőben döntés született arról is, hogy a jelenlegi hibrid erőforrások fejlesztését addig is befagyasztják.

Az Osztrák Nagydíj helyszínén a Forma-1 csapatai és motorgyártói összeülnek majd a száguldó cirkusz és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselőivel, hogy az új motorszabályokról egyeztessenek.

Az egyeztetésen természetesen a Red Bull is jelen lesz, mely a Honda kivonulása után már saját magának gyárt motorokat a Forma-1-ben.

Az energiaital-gyárosok csapatfőnöke, Christian Horner szerint most lehetőségük van arra, hogy olyasvalamivel álljanak elő, ami „tényleg jó a sportág számára”. A szakember szerint nem szabad, hogy bármit is átmentsenek a jelenlegi drága és komplex erőforrásokból.

Horner egyúttal jelezte azt is, azt szeretné, ha az új szabályokat mégsem 2025-ben, hanem az eredetileg tervezett időpontban, 2026-ban vezetnék be.

„Ez a motor velünk lesz a következő 10 évben, miután bevezetik” – mondta Horner. „Én inkább időt szánnék arra, hogy valami izgalmassal, valami mással és relevánssal álljunk elő, mely megfelel a költségekkel és teljesítménnyel kapcsolatos kritériumoknak, és biztosítja a szoros versenyzést.”

„Természetesen nem szabad figyelmen kívül hagynunk a hanghatást és az érzelmeket sem. Számomra ezek azok a kritériumok, melyekre fókuszálnunk kellene.”

„Nagy kár lenne, ha átmentenénk azt, ami jelenleg nagyon drága, és megpróbálnánk olcsóvá tenni. Nem lehet az első osztályon repülni turistajeggyel.”

„Remélhetőleg lehetőségünk lesz majd – főleg, ha 2026-ról lenne szó – előállni egy fenntartható, környezetbatár, bioüzemanyagot használó motorral, és tiszta lappal kezdhetünk, esetleg sztenderdizált összetevőkkel, mellyel kontroll alatt tarthatjuk a költségeket, nem pedig átmentjük azt, ami most van.”

Hirdetés

A spielbergi egyeztetésen részt vesznek az Audi és a Porsche képviselői is, Horner pedig azt mondja, a Red Bullnak is ugyanarra lenne szüksége, mint egy esetlegesen belépő új motorgyártónak.

„Azt gondolom, hogy egy új motorgyártó is tiszta lappal kezdene – ezt gondolnám” – magyarázta Horner.

„Érthető, hogy a jelenlegi gyártók, akik áldoztak ezekre a motorokra, szeretnék átgörgetni a tudásukat az új motorba. De természetesen a mostani motorok rendkívül drágák, és egyetlen egyeztetésen sem sikerült megoldást találni arra, hogyan lehetne csökkenteni a költségeket.”

„Szóval szerintem nem olyan egyszerű ez, mint bevezetni egy költségplafont, mert természetesen egy motort sokkal nehezebb ellenőrizni, főleg, ha egy gyári csapat vagy, vagy egy Forma-1-ben jelenlévő motorgyártó csapata.”

„Valami olyannal kell előállnunk, ami releváns és megfelelő a sport számára. Természetesen nemcsak a motorról van szó, integrálni is kell egy alacsony légellenállású autóba, hogy elérjük a hatékonyságot. Szóval rendkívül komoly hatással van a kasztnira is.”

„Szóval szerintem a megfelelő út az lenne a Forma-1 számára, ha 2026-ra tiszta lappal indulnánk. Persze a szabályalkotókra és a kereskedelmi jogok birtokosára kellene bíznunk, hogy előálljanak valami olyasmivel, ami szerintük megfelelő a sportág számára.”

„Fizetniük kellene független szakértőknek, hogy előálljanak egy tanulmánnyal, és aztán prezentálniuk kellene a szabályokat. Ha a csapatoknak tetszik, csatlakoznak, ha nem, akkor nem 2026-ban, az új Concorde Egyezmény aláírásakor.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull teljesen új motorokat akar 2026-tól
Hivatalos: Monza 2031-ig az F1-es versenynaptár része marad!
Verstappen nem ül autóba az abu dhabi nyitóedzésen, Hadjar váltja
Zhou: A Ferrari nagyon érdeklődik irántam 2025-re
Más okból lehet erős a Mercedes Katarban, mint Vegasban

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!