Az isztambuli futamot a pole-ból induló Valtteri Bottas nyerte meg Max Verstappent megelőzve, a holland pilóta pedig a leintést követően úgy nyilatkozott, a verseny során hamar feladta a finn pilóta üldözését, látta ugyanis, hogy nincs esélye a győzelemre.
A Mercedes még nyáron, új fejlesztési csomagjának köszönhetően tudott nagyobb fokozatba kapcsolni, a Red Bullnál azonban biztosak benne, nem csak aerodinamikai újításokkal lépett előre a német istálló.
Christian Horner csapatfőnök Isztambulban azt mondta, mostanra olyan erősek lettek a Mercedesek az egyenesekben, hogy képtelenek kompenzálni azt kisebb szárnyakkal.
„Egyenesbéli sebességükkel jelentős előrelépést tettek a közelmúltban, és azt gondolom, hogy miközben korábban kompenzálni tudtuk ezt kisebb szárnyakkal, most közel sem tudunk kerülni” – mondta a szakember a Motorsport.com című lap kérdésére.
„Ez különösen látszott ezen a pályán, ahol Lewisnak [Hamilton] rendkívüli előnye volt az egyenesekben úgy, hogy nagyobb szárny volt az autóján. A lehető legjobban maximalizálnunk kell a csomagunkat. És ahogy mondtam, meglepő, hogy sikerült megtenniük ezt a lépést az erőforrásukkal.”
Horner szerint komoly bizonyítékul szolgált vasárnap, hogy Lewis Hamilton a pálya hátsó egyenesében képes volt megelőzni Sergio Perezt, holott nagyobb leszorítóerejű szárnyat használt – a DRS-rendszert pedig ugye a vizes pályán nem lehetett használni.
Szintén meglepettségének adott hangot az osztrák ORF televíziónak nyilatkozva a Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko.
„Muszáj gondolnunk valamire, mert a Mercedesek annyira gyorsak az egyenesekben. Majdnem 15 km/h-val gyorsabbak voltak itt, mint amikor nyitott DRS-sel megyünk. Silverstone óta ez a helyzet, és a különbség csak nő…” – magyarázta Marko.
„Ez motorfölény – nem tudom, mi ez, és mit tehetünk ellene. Még jobban optimalizálnunk kell a kasztninkat, hogy valahogy ellensúlyozni tudjuk.”
A hírek szerint egyébként a Red Bull hetekkel ezelőtt a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordult állásfoglalásért a Mercedes erőforrásaival kapcsolatban, ám úgy tűnik, a testület semmi kivetnivalót nem talált a német csapat V6-osát illetően.