A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier elárulta, hogy a hétvégi futamtól életbe lépő új diffúzor szabály miatt nem kizárt, hogy végleg lemondanak radikális előrefelé vezető kipufogó-rendszerükről, és áttérnek egy jóval hagyományosabb elrendezésre.
A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier elárulta, hogy a hétvégi futamtól életbe lépő új diffúzor szabály miatt nem kizárt, hogy végleg lemondanak radikális előrefelé vezető kipufogó-rendszerükről, és áttérnek egy jóval hagyományosabb elrendezésre.
Az FIA már korábban döntött, hogy a hétvégi Brit Nagydíjtól betiltja a gázadás nélkül fúvott diffúzor használatát, ami sok csapat számára komoly fejtörést okoz, köztük a Renault-nak is, amely egyedüliként használ elöl kivezetett kipufogórendszert.
Mivel a vezetőség és a szakemberek attól tartanak, hogy az új szabály miatt drasztikusan romolhatnak az R31-es modell esélyei, Boullier az Autosportnak megerősítette, hogy kifejlesztettek és meg is építettek egy hagyományosabb elrendezést.
Sőt mi több, azt a múlt héten már pályára is vitték egy egyenes vonalú aerodinamikai teszten Duxfordban, és a csapatfőnök elmondása szerint akár már a következő futamnak helyet adó Német Nagydíj egyik szabadedzésén „élesben” is kipróbálhatják.
„Nem elképzelhetetlen, hogy visszatérünk a hátul kivezetett kipufogóhoz. Minden lehetőségre fel kell készülnünk, semmit sem szabad elvetnünk jelen pillanatban” – mondta Boullier, mikor a kipufogóról kérdezték.
„A jelenlegi koncepciónk a fúvott diffúzor teljesítményének maximalizálását segíti elő, és mivel jövőre teljesen tiltott lesz a rendszer, előre kell gondolkodnunk, és teljesen másképp kell megközelítenünk a dolgot.”
„Semmi értelme ezt a koncepciót fejleszteni, ha a következő évben tiltólistára kerül.”
Boullier azonban elmondta, hogy egyelőre kivárnak, megnézik, hogy az új szabálynak milyen kihatása lesz a hétvégi versenyen, és azt követően készítik el a terveket a jövőt illetően.