A Renault az egyedüli élcsapat, amely még nem vetette be trükkös hátsó szárnyrendszerét, ám a vezetőség elmondta, hogy dolgoznak az elemen, amit terveik szerint az augusztus végi Belga Nagydíjon bevetnek.
A Renault az egyedüli élcsapat, amely még nem vetette be trükkös hátsó szárnyrendszerét, ám a vezetőség elmondta, hogy a háttérben gőzerővel dolgozik az elemen, amit a tervek szerint az augusztus végi Belga Nagydíjon élesben is bevet.
A McLaren találmányát szépen sorban másolták le a nagyok a szezon első felében, ugyanis hamar rájöttek arra, hogy a nagyobb végsebesség elérését szolgáló rendszer használata elengedhetetlen.
Az eszközt azonban koránt sem olyan egyszerű megfelelő működésre bírni, mint azt egyesek gondolták, a Ferrari, a Red Bull, és a Mercedes is rengeteget szenvedett és a mai napig szenved annak használatával.
A Renault éppen ezért választott más stratégiát, és csak a jövő hónapban megrendezésre kerülő Belga Nagydíjon kívánja először bevetni, remélhetőleg már alaposan letesztelt szárnyrendszerét.
„Hamarosan érkezik az F-csatornánk” – erősítette Eric Boillier, csapatfőnök. „Budapest egy nagy leszorítóerőt megkövetelő pálya, így ott nincs szükségünk a rendszerre, ezért talán előtte, de inkább közvetlenül utána fogjuk használni.”
A Renault főmérnöke, Alan Permane is megszólalt az ügyben, és elmondta, hogy véleménye szerint csapata jól döntött, hogy nem sürgette az új elem mielőbbi bevetését, és inkább más területekre fektette a fő hangsúlyt.
A szakember viszont elmondta, hogy sokat vár az F-csatorna bevetésétől, aminek segítségével reményei szerint fel fogják tudni venni a versenyt a bajnokságban előttük álló Mercedesszel, és elhappolhatják előle a konstruktőri negyedik helyet.
„A Ferrarikkal és a Mercedesekkel kellene harcolnunk, azonban jelen pillanatban az élboly mögött állunk” – magyarázta. „Sikerült a Mercedes elé kerülnünk, azonban kiváló munkát végeztek, és nagyon gyorsak voltak Silverstone-ban, ahol ismét elénk kerültek.”
„Egy kicsit többre van szükségünk, és bízom abban, hogy ha bevetjük az F-csatornát, az segíthet. Ez még nem fog megtörténni a következő néhány versenyen, de ez az egyetlen dolog, ami mivel még adósak vagyunk, és ellenfeleink használják.”
„Úgy gondolom, hogy eddig túlszárnyaltuk önmagunkat. Mindent kihoztunk az autóból, és a legtöbb elénk kerülő lehetőségből a versenyeken. Bízom abban, hogy tovább tudjuk folytatni ezt a remek szereplést a szezon hátralévő részében.”
„A győzelemtől eltekintve, célunk az, hogy megverjük a Mercedest és a negyedik helyen végezzünk a konstruktőrök versenyében.”