A Renault nem titkolt szándéka, hogy agresszív fejlesztési programjával a Mercedes GP elé kerüljön a következő versenyeken, árulta el a csapat vezetője, Eric Boullier.
A Renault nem titkolt szándéka, hogy agresszív fejlesztési programjával a Mercedes GP elé kerüljön a következő versenyeken, árulta el a csapat vezetője, Eric Boullier.
A francia gárda versenyről versenyre egyre jobban teljesít, és a vezetés kijelentette, hogy egy pillanatra sem fog megtorpanni, folyamatosan fejleszteni fogja idei versenygépét, hogy idővel felvehesse a harcot, sőt meg is előzhesse legnagyobb ellenfeleit.
A Renault az elmúlt futamnak helyet adó Isztambul Parkban sokkal jobb teljesítményt nyújtott, mint a szezonnyitón kettős győzelmet arató Ferrari, sőt versenyzői elmondása szerint a Mercedes GP duója feltartotta őket a versenyen, miután az időmérőn nem tudtak harcba szállni ellenük.
„Már alig várom a következő lépést” – mondta a csapatfőnök az Autosportnak adott nyilatkozatában. „Lesznek újabb fejlesztéseink Kanadára, azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy a montreali pálya teljesen más, már ami a leszorítóerőt illeti.”
„Valenciában és Silverstone-ban is új elemekkel rukkolunk elő, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a Mercedes GP elé kerüljünk.”
Alan Permane, a Renault főmérnöke szerint csapata már a Mercedes GP előtt jár a versenyen, azonban az időmérőn – ahogy az Törökországban is volt – még elmarad ellenfelétől, és ez az, amin minél előbb javítania kell.
„A törökországi teljesítményünk azt mutatja, hogy a versenysebességünk már most jobb, mint a Mercedesé, de az időmérőn még előttünk járnak, és ugyanez volt a helyzet Barcelonában is” – mondta a szakember a csapat hivatalos közleményében.
„Mikor beszéltem Roberttel (Kubica) a versenyt követően, azt mondta, hogy úgy érezte, hogy (Nico) Rosberg feltartotta őt az egész versenyen, és egy kicsivel gyorsabban is tudott volna menni, ha nincs előtte.”
„Szóval csak rajtunk múlik, hogy biztosítsuk a jobb munkát az időmérőn, hogy eléjük tudjunk kerülni, és ki tudjuk használni az autóban rejlő maximális potenciált” – folytatta Permane.
A szakember szerint az R30 nagyon jól fekszik a lassabb sebességű pályákon, mint amilyen a monacói is volt, de mindent megtesznek annak érdekében, hogy minden típusú ringen megállják a helyüket.
„Arra számítunk, hogy megtartjuk ezt a szintet Kanadában, ahol további újításokat fogunk bevetni. Valenciában és Silverstone-ban is lesznek új elemeink, melyek remélhetőleg a Mercedes elé repítenek minket” – tette hozzá Permane.